נוירוכירורגיה

התועלת של טיפול באור על דיכאון בחולים עם דמנציה (J Alzheimers Dis)

טיפול באור עשוי להביא לשיפור בתסמיני דיכאון בחולים מבוגרים עם אבחנה של דמנציה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Alzheimer’s Disease.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיכאון הינו אחד התסמינים הנפוצים ביותר בחולים עם דמנציה. כעת הם השלימו מטה-אנליזה במטרה לבחון את ההשפעה של טיפול באור על דיכאון משנית לדמנציה.

לאחר חיפוש במאגרי Web of Science, PubMed, Embase, CiNii, CNKI, Wanfang Database ו-China Biology Medicine לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים או מחקרי חתך, זיהו החוקרים שישה מחקרים שענו על קריטריוני הסקירה ופורסמו עד פברואר 2022.

הסקירה כללה 406 חולים עם דמנציה, בגיל ממוצע של מעל 80 שנים.

מהתוצאות עולה כי התערבות טיפול באור לוותה בשיפור מדדי דיכאון בחולים עם דמנציה (הבדל ממוצע של 2.59-, רווח בר-סמך 95% של 4.46- ע0.71-) ועצימות אור חלשה מ-1000 lux שיפרה תסמיני דיכאון בחולים עם דמנציה (הבדל ממוצע של 2.76-, רווח בר-סמך 95% של 4.55- עד 0.97-). התערבות שנמשכה 8-12 שבועות הדגימה את התוצאות הטובות ביותר (הבדל ממוצע של 3.77-, רווח בר-סמך 95% של 6.93- עד 0.60-).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי מטה האנליזה מציעים כי התערבויות טיפול באור עשויות להביא לשיפור בתסמיני דיכאון בקרב קשישים עם אבחנה של דמנציה.

J Alzheimers Dis. 2023 May 5

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה