נוירוכירורגיה

טיפול ב-Psilocybin מביא לשיפור מהיר בתסמיני הפרעה טורדנית-כפייתית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Psychopharmacology)

טיפול ב- Psilocybin הביא להטבה משמעותית בתסמינים בתוך שמונה שבועות בחולים עם הפרעה טורדנית-כפייתית חמורה, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Psychopharmacology.

במחקר קודם דווח על ההשפעות החיוביות של תרופות הלוצינגניות כנגד הפרעות פסיכולוגיות קשות לטיפול, דוגמת הפרעה טורדנית-כפייתית וכעת ביקשו החוקרים להעריך את היעילות של Psilocybin במדגם קטן של מבוגרים עם הפרעה טורדנית-כפייתית בדרגה בינונית-עד-חמורה, אשר רובם הגדול מטופלים תרופתית.

מדגם המחקר כלל 15 משתתפים (גיל ממוצע של 38.1 שנים; 86.6% לבנים) עם הפרעה טורדנית-כפייתית חמורה וחשיפה מוגבלת לתכשירים פסיכודליים בעבר. בתחילת המחקר הושלמה הערכה על-בסיס Y-BOCS (או Yale-Brown Obsessive Compulsive Scale) לדירוג חומרת תסמיני הפרעה טורדנית-כפייתית, לאחריה המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Psilocybin במינון 100 מק”ג/ק”ג, במינון 300 מק”ג/ק”ג או לקבלת Lorazepam במינון 1 מ”ג למשך ארבעה שבועות. בשלב השני של המחקר ניתן מינון גבוה של 300 מק”ג/ק”ג לכלל המשתתפים לאורך שבועות 5-8 לפני המשך מעקב לאורך שישה חודשים.

מהתוצאות לאחר ארבעה שבועות עלה כי טיפול ב- Psilocybin הפחית משמעותית תסמיני הפרעה טורדנית-כפייתית בהשוואה ל-Lorazepam, בעוד שמדדי Y-BOCS ירדו משמעותית מתחילת מהחקר עד לאחר שמונה שבועות. שבוע לאחר מנת הטיפול האחרונה, 80% מהמשתתפים הגיבו עם ירידה בהיקף התסמינים בהיקף של 25% ומעלה מתחילת המחקר, כאשר ב-40% תועדה הפוגה.

לאחר שישה חודשים, 20% מהמשתתפים נותרו בהפוגה וב-66.7% תועדה ירידה של לפחות 25% בתסמינים עם קשר סיבתי בין מספר המינונים והיקף הירידה בתסמינים.

הטיפול ב- Psilocybin נסבל היטב, ללא עליה באובדנות או הופעת תסמינים פסיכוטיים בקרב המטופלים. לא תועדו אירועים חריגים חמורים, לא זוהו הבדלים בין שלוש קבוצות הטיפול בשיעור האירועים החריגים בדרגה מינימאלית, קלה או בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על תוצאות הרבה יותר טובות עם Psilocybin לעומת טיפולים אחרים בחולים עם הפרעה טורדנית-כפייתית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Psychopharmacology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה