נוירוכירורגיה

היעילות והבטיחות של מדבקת Donepezil בחולים עם מחלת אלצהיימר בדרגה קלה-עד-מתונה  (Geriatr Gerontol Int)

טיפול במדבקת Donepezil במינון 27.5 מ”ג הוכח כלא-נחות בהשוואה לטיפול בטבליות Donepezil Hydrochloride במינון 5 מ”ג בחולים עם מחלת אלצהיימר בדרגה קלה-עד-בינונית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Geriatrics & Gerontology International.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון העדר-נחיתות של מדבקת Donepezil במינון 27.5 מ”ג לעומת טבליות Donepezil Hydrochloride בחולים עם מחלת אלצהיימר בדרגה קלה-עד-בינונית ולהשוות פרופיל היעילות והבטיחות של מדבקת Donepezil במינון 27.5 מ”ג עם טבליות Donepezil Hydrochloride במינון 25 מ”ג.

המחקר הרב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, העדר-נחיתות בן 24 שבועות, אשר נערך ביפן. תוצא הסיום העיקרי היה השינוי במדד Alzheimer’s Disease Assessment Scale-Cognitive Component-Japanese Version מתחילת המחקר עד לאחר 24 שבועות, במטרה להעריך את העדר-נחיתות מדבקת Donepezil במינון 27.5 מ”ג לעומת טבליות Donepezil Hydrochloride במינון 5 מ”ג.

מדגם המחקר כלל 340 חולים, מהם 303 השלימו את שלב כפל-סמיות של המחקר.

לאחר 24 שבועות, השינויים בממוצע הריבועים הפחותים מתחילת המחקר במדד Alzheimer’s Disease Assessment Scale-Cognitive Component-Japanese Version עמדו על 0.7- עם מדבקת Donepezil ועל 0.2  עם טבליות Donepezil Hydrochloride. ההבדל בממוצעי ריבועים פחותים עמד על 0.9- (2.01- עד 0.14). הסף העליון של רווח בר-סמך 95% להבדל בין הקבוצות היה נקטן משולי העדר-נחיתות מוגדרים מראש של 2.15.

החוקרים מדווחים כי פרופיל הבטיחות של מדבקת Donepezil במינון 27.5 מ”ג היה דומה לזה של טבליות Donepezil במינון 5 מ”ג.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהעדר-נחיתות של Donepezil בצורת מדבקת לעומת Donepezil בצורת טבליות בכל הנוגע להשפעה על ההידרדרות הקוגניטיבית בחולים עם מחלת אלצהיימר בדרגה קלה-עד-בינונית.

Geriatr Gerontol Int. 2023 March 9

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה