נוירוכירורגיה

טיפול פעם ביום ב-Atogepant מפחית תדירות אירועי מיגרנה אפיזודית במבוגרים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAN)

טיפול פעם ביום ב- Atogepant(קיוליפטה) פעם ביום מפחית משמעותית את המספר החודשי של ימי מיגרנה במבוגרים עם מיגרנה אפיזודית, בהשוואה לפלסבו, כך עולה מנתונים מוקדמים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Neurology.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הבטיחות, היעילות והסבילות של טיפול חד-יומי ב- Atogepant במינון 60 מ”ג, אגוניסט פומי של CGRP (או Calcitonin Gene-Related Peptide) בחולים לאחר כישלון 2-4 משפחות תרופות לטיפול במיגרנה אפיזודית.

מחקר ELEVATE, הינו מחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, אשר כלל 309 מבוגרים מאירופה וצפון אמריקה לאחר כישלון 2-4 משפחות תרופות פומיות קודמות לטיפול במיגרנה אפיזודית, עם דיווח על התקפי מיגרנה 4-14 ימים בחודש. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Atogepant במינון 60 מ”ג (154 חולים) או פלסבו (155 חולים) למשך 12 שבועות.

התוצא העיקרי של המחקר היה שינוי במספר הממוצע של ימי מיגרנה בכל חודש מתחילת המחקר לאורך המחקר, כאשר תוצאי סיום משניים כללו את השינוי מתחילת המחקר בשימוש בתרופות לטיפול אקוטי וכן השגת ירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה בכל חודש לאורך 12 שבועות.

בקרב חולים בזרוע הטיפול ב- Atogepant נרשמה ירידה גדולה יותר משמעותית במספר ימי מיגרנה בחודש (4.20-), בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (1.85), עם שיפור מובהק סטטיסטית בכלל תוצאי הסיום המשניים בזרוע ההתערבות לעומת זרוע הפלסבו.

מהנתונים עלה עוד כי אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי היו בדרגה קלה-עד-חמורה, אך לרוב מדובר היה בשיעורים נמוכים בזרוע ההתערבות ובזרוע הפלסבו: עצירות (10.3% לעומת 2.5%), COVID-19 (8.3% לעומת 9.6%), בחילות (7.1% לעומת 3.2%) ונזופרינגיטיס (5.1% לעומת 7.6%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול פעם ביום ב- Atogepant הפחית משמעותית את תדירות התקפי מיגרנה אפיזודית במבוגרים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAN

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה