נוירוכירורגיה

יין אדם מועיל ללב ולכלי הדם (American Journal of Clinical Nutrition)

מחקר שנערך לאחרונה הראה כי ליין אדום ישנה השפעה מועילה על המיקרוביום של המעי ושניתוח מטבולי של הפלזמה חשף שינויים משמעותיים שעשויים לעכב היווצרות של טרשת עורקים

יין אדום והשפעתו על בריאות הלב וכלי הדם עלו לאחרונה לכותרות עקב מחקר שפורסם ב-American Journal of Clinical Nutrition. המחקר נערך על ידי חוקרים מדרום אמריקה, אירופה וארצות הברית ובדק את ההשפעות של יין אדום על פלאורת המעיים ועל רמות ה- Trimethylamine-N-oxide (TMAO) בפלזמה, מטבוליט המיוצר כאשר חיידקי מעיים מעבדים מזונות עשירים בחלבון, זוהה כממלא תפקיד בהתפתחות טרשת עורקים. במחקר השתתפו 42 גברים עם מחלת לב כלילית מתועדת, ואלו חולקו ל-2 קבוצות התערבות, כך שהאחת צרכה 250 מ”ל יין אדום ליום והאחרת נמנעה משתיית אלכוהול. מכיוון שמאכלים ומשקאות מסוימים עלולים לשבש את התוצאות, המשתתפים הונחו להימנע טרם תחילת המחקר ממשקאות אלכוהוליים, מזונות מסוימים כגון יוגורט, כרוב כבוש ועוד, פרה-ביוטיקה סינתטית (אינסולין, פרוקטואליגוסכרידים), סיבים תזונתיים, מוצרי חלב ועוד.

תוצאות המחקר הראו כי ליין אדום ישנה השפעה מועילה על המיקרוביום של המעי ועל רמות TMAO בפלזמה. ניתוח מטבולי של הפלזמה חשף שינויים משמעותיים לאחר צריכת יין אדום, שהביאו לשיפור הומאוסטזיס חיזור, המעורב בעקה החמצונית המעודדת טרשת עורקים. עם זאת, לא היה הבדל משמועתי ברמות ה-TMAO בפלזמה בין קבוצת ההתערבות לקבוצת הביקורת. החוקרים אמרו כי ייתכן ותקופת המחקר שנמשכה 3 שבועות הייתה קצרה מכדי שהממצאים ישמשו בסיס לקידום שינוי משמעותי, עם זאת התוצאות סוללות את הדרך למחקר עתידי.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה