נוירוכירורגיה

ראש תחום חדש למחלות עצב שריר ואלקטרופיזיולוגיה קלינית במחלקה הנוירולוגית ברמב”ם (דוברות המרכז הרפואי רמב”ם)

ד”ר שחר שלי, אשר שימש עד לאחרונה כרופא בכיר בשיבא, מונה לראש תחום מחלות עצב-שריר ואלקטרופיזיולוגיה קלינית, תחת המחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי רמב”ם. ד”ר שלי שהה בארה”ב שנים רבות, שם עסק בטיפול בחולים ובמחקר מולקולארי באחד מהמרכזים הרפואיים המובילים בעולם, “מאיו קליניק”, שבמינסוטה, ארה”ב, בו הוא משמש גם כיום כפרופסור משנה. עם הצטרפותו של ד”ר שלי לצוות רמב”ם, הורחבו שירותי המרפאה למחלות עצב-שריר במרכז הרפואי, אשר נחשבת לגדולה מסוגה באזור הצפון.

בעשור האחרון מתמקד ד”ר שלי במחקר וגילוי אחר סמנים ביולוגים (biomarkers)  למחלות נוירולוגיות שונות בייחוד בהקשר של מחלות נוירולוגית וסרטן. נוסף לכך עוסק בהשפעות של תרופות חדשות לסרטן (ביולוגיות) וההשפעה על מערכת העצבים והשרירים. בתוך כך, הוא חוקר פעיל ושותף במחקרים אודות השפעות תרופות וננו חלקיקים על מחסום הדם המוחי. במסגרת המחקרים, פרסם בשיתוף פעולה עם “מאיו קליניק” (2022) מחקר חלוצי אודות שימוש בבינה מלאכותית לצורך איתור חולים עם נטייה לפתח סיבוכים הקשורים ללב במחלות נוירולוגיות דרך אק”ג. פרסומים רבים נוספים קשורים להגדרת תסמונת נוירולוגית חדשה (CISP-PLUS) בשיתוף פעולה עם מחלקת נוירולוגיה ב”מאיו קליניק”, ומחקר אפידמיולוגי מקיף על מחלת שריר השכיחה בגברים שקיבל הכרה כמאמר שנבחר על ידי העורך.

המרפאה למחלות עצב-שריר ברמב”ם עוסקת באבחון ובטיפול במחלות נרכשות או גנטיות של מערכת העצבים ההיקפיים, השרירים והצומת שביניהם. בין המחלות שמטופלות במסגרת המרפאה, חלקן נדירות ומורכבות לאבחון ולטיפול, ניתן למצוא: נוירופתיה neuropathy – מחלות עצבים היקפיים, מיאסטניה גרביס myasthenia gravis – מחלת חיבור עצב-שריר, תסמונת למברט-איטון (Lambert–Eaton myasthenic syndrome (LEMS – מחלת חיבור עצב-שריר, מיופתיה myopathy – מחלות שריר, מיוזיטיס myositis – דלקת שרירים, מיאלגיה myalgia – תסמונות כאבי שרירים, דיסטרופיות של שרירים Muscular Dystrophy – מחלות שריר ניווניות, מיוטוניה myotonia – מחלות התכווצויות שרירים, ו- Amyotrophic Lateral Sclerosis ALS – ניוון שרירים ומחלות פאראנאופלסטיות

צילום ד”ר שלי באדיבות הקריה הרפואית רמב”ם.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה