נוירוכירורגיה

מתן Naltrexone במינון נמוך עשוי לשמש לטיפול במחלות כרוניות רבות (מתוך אתר מדסקייפ)

מינון נמוך של Naltrexone עשוי לשמש כחלופה זולה ובטוחה לטיפול במספר מחלות נוירולוגיות, ריאומטולוגיות, פסיכיאטריות וגסטרואינטסטינאליות דלקתיות, כך עולה מעדויות חדשות.

Naltrexone הינו אנטגוניסט לאופיואידים המאושר לשימוש במינונים של 50 מ”ג לטיפול בתלות באופיואידים ואלכוהול. עם זאת, במינונים נמוכים יותר 1.5 מ”ג עד 12 מ”ג נראה כי לתכשיר פעילות נוגדת-דלקת ייחודית במערכת העצבים המרכזית דרך פעילות על תאי מיקרוגליה. המינון הנמוך אינו מאושר כיום לשימוש ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי ולכן ישמש מעבר להתוויות המאושרות.

בהעדר הגבלת פטנט על התכשיר ועלות הטיפול נעה סביב 25-65 דולרים בחודש בלבד, אין לחברות תרופות תמריץ להשלים מחקרים גדולים להערכת הטיפול. עם זאת, מצטברות עדויות ממגוון מקורות לפיהן הטיפול עשוי להקל על כאב ועל תסמינים אחרים שם מחלות דלקתיות כרוניות שונות, עם מעט תופעות לוואי.

סדרה אחת שפורסמה לאחרונה וכללה שלושה חולים תיארה בהצלחה את השימוש ב- Naltrexone במינון נמוך להקלה על כאב, עייפות, ליקוי קוגניטיבי וחולשה לאחר-מאמץ בחולים עם ME/CFS (Myalgic Encephalomyelitis/Chronic Fatigue Syndrome). סדרת מקרים נוספת דיווחה על תועלת דומה בחולים עם ME/CFS ורופאים המומחים בתחום תמכו במתן הטיפול על-סמך הניסיון המצטבר עם הטיפול.

ישנם מספר מאמרים נוספים מנורבגיה שתמכו בתועלת של Naltrexone במינון נמוך והעידו על עליה בהיקף המרשמים לטיפול ב- Naltrexone במינון נמוך במדינה משנת 2013, לאחר שידור סרטון תיעודי בנושא.

בקרב חולים עם דלקת מפרקים שגרונית שניפקו לפחות ארבעה מרשמים לטיפול ב- Naltrexone במינון נמוך נרשמה ירידה של 13% בסך המינונים שנופקו וירידה יחסית של 13% במספר המטופלים בתכשירים ממשפחת DMARD.

ירידה במספר המטופלים בכלל התרופות שנבחנו תועדה גם בקרב חולים עם מחלת מעי דלקתית שנטלו Naltrexone במינון נמוך באופן ממושך.

עדויות נוספות הצביעו על ירידה משמעותית בשימוש בתרופות אנטי-פסיכוטיות בקרב מטופלים עם מחלות פסיכיאטריות/נוירולוגיות שנטלו Naltrexone במינון נמוך, כמו גם במספר המשתמשים בתכשירים נוגדי-פרכוס, תרופות אנטי-פסיכוטיות ונוגדי-דיכאון.

בקרב מטופלים עם הפרעות תלות באופיואידים אשר ניפקו את המרשם הראשון ל- Naltrexone במינון נמוך בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 46% בהיקף השימוש באופיואידים באלו שהקפידו על הטיפול התרופתי לאורך זמן.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה