נוירולוגיה

לאנשים עם עין יבשה יש איכות שינה פחות טובה (BMC Ophthalmology)

eye עין
מטא-אנליזה שפורסמה ב-BMC Ophthalmology מציעה כי לאנשים עם עין יבשה יש איכות שינה פחות טובה מאשר האוכלוסייה הכללית, עם איכות שינה סובייקטיבית ירודה יותר, זמן הירדמות ארוך יותר, וסיכון גבוה יותר לאורך שינה לא בריא, כלומר, מספר מועט מדי של שעות שינה או יותר מדי שעות שינה.

עין יבשה היא מחלה מולטי-פקטוריאלית המאופיינת בחוסר איזון בהומאוסטזיס של הדמעות בעין. איכות שינה ירודה בחולי עין יבשה עשויה להיות קשורה לסגירת עפעפיים לא מלאה, אי נוחות בעיניים ומתח נפשי. שינה היא תהליך פיזיולוגי חיוני לחיים, המהווה כשליש מהפעילות היומיומית של האדם, ובשנים האחרונות גוברת ההכרה בחשיבות המהותית של איכות השינה על בריאות האדם. ראוי לציין כי לעין יבשה יש פתרונות, והטיפול במצב עשוי להוביל לשיפור באיכות החיים.

המטא-אנליזה כללה בסך הכל 21 מחקרים עם 419,218 משתתפים. תוצאות המטא-אנלזיה הדגימו ציוני איכות שינה של פיטסבורג (PSQI) גבוהים יותר בנבדקים עם עין יבשה בהשוואה לנבדקי הביקורת (P<0.001).

אותם נבדקים עם עין יבשה היו עם ציון גבוה יותר מנבדקי הביקורת מבחינת איכות השינה, זמן ההירדמות ורמת ההפרעה בשינה לפי PSQI; בנוסף, הסיכון להפרעות בשינה בנבדקי עין יבשה היה גבוה משמעותית (P<0.001), כמו גם הסיכון לשינה לא מספקת (P<0.001), והסיכון לישנוניות יתר (P<0.001). עם זאת, לא היה הבדל בין נבדקים עם עין יבשה ונבדקי הביקורת במשך השינה, יעילות השינה, הפרעות בתפקוד בשעות היום, וציוני תרופות שינה.

למחקר ב-BMC Ophthalmology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה