נוירולוגיה

דחק במקום העבודה עלול להביא לעליה בסיכון לפרפור פרוזדורים (J Am Heart Assoc)

anxiety חרדה

מתחים במקום העבודה וחוסר איזון בין מאמץ ותגמול במקום העבודה עלולים להביא לעליה בסיכון להתפתחות הפרעות קצב לב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association.

להבנה טובה יותר של הקשר בין גורמי דחק פסיכו-סוציאליים במקום העבודה ובין היארעות פרפור פרוזדורים, החוקרים השלימו ניתוח פרוספקטיבי שכלל 5,926 משתתפים ממחקר Prospective Quebec Study on Work and Health Study.

משתתפים ללא היסטוריה של מחלות לב וכלי דם גויסו למחקר מ-19 ארגונים והיו במעקב לאורך תקופה ממוצעת של 18 שנים. גורמי דחק פסיכו-סוציאליים כללו דחק על-רקע העבודה לפי סולם Karasek Job Content Questionnaire וחוסר איזון בין מאמץ ותגמול התבסס על תשובות המשתתפים לשאלות על-פי מדדי הערכה, צפי קידום ושכר ובטחון בעבודה.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 45 שנים בתחילת המחקר ועל 64 שנים בתום המעקב. מעט למעלה ממחצית המשתתפים היו נשים.

לאחר תקנון למצב סוציו-אקונומי, גורמי סיכון קליניים ואורחות חיים, החוקרים מדווחים כי בקרב עובדים עם חשיפה למתחים בעבודה (יחס סיכון של 1.83, רווח בר-סמך 95% של 1.14-2.92) וחוסר איזון בין מאמץ ותגמול (יחס סיכון של 1.44, רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.98) השפיעו משמעותית על הסיכון להיארעות פרפור פרוזדורים, בהשוואה לאלו ללא חשיפה לגורמי דחק אלו.

יתרה מזאת, משלב דחק בעבודה וחוסר איזון בין מאמץ ותגמול לוו בסיכון גבוה כמעט כפליים להיארעות פרפור פרוזדורים, בהשוואה לאלו ללא חשיפה לגורמי דחק אלו (יחס סיכון של 1.97, רווח בר-סמך 95% של 1.26-3.07).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי מתחים על-רקע מקום העבודה עשויים להשפיע על הסיכון להפרעות קצב לב ויש לקחת זאת בחשבון במאמצים למניעת פרפור פרוזדורים, כאשר לאלו תתכן תועלת ברמת המטופל וברמת הארגון.

J Am Heart Assoc, Aug 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה