נוירולוגיה

צריכה רבה של קפאין מלווה בעליה ממושכת בלחץ הדם וקצב הלב לאחר פעילות גופנית (מתוך כנס מטעם ה-American College of Cardiology Asia)

קפאין

שתיה של שש כוסות קפה כל יום מלווה בעליה ממושכת בלחץ הדם ובקצב הלב עד חמש דקות לאחר פעילות גופנית, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-American College of Cardiology Asis Conference.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת קפה רגילה עשויה להפריע לפעילות מערכת עצבים פארא-סימפתטית ולהוביל לעליה בלחץ הדם וקצב הלב. כעת הם ביקשו לקבוע את ההשפעות של צריכת קפאין כרונית על קצב הלב, בפרט ההתאוששות של קצב הלב ולחץ הדם.

להבנה טובה יותר של ההשפעה של קפאין על מערכת העצבים האוטונומית, החוקרים בחנו את התאוששות לחץ הדם וקצב הלב לאחר פעילות גופנית של 92 משתתפים (62% גברים) עם לחץ דם התחלתי תקין, בגילאי 18 עד 45 שנים.

המשתתפים השלימו מבחן צעידה בן שלוש דקות ובהמשך הושלמה מדידת לחץ דם וקצב לב לאחר מנוחה בת דקה וחמש דקות. בנוסף,  נאספו נתונים סוציו-דמוגרפיים והרגלי צריכת קפה.

כחמישית מכלל המדגם צרכו קפאין בהיקף של למעלה מ-400 מ”ג ביום, רובן היו נשים (p<0.05), מבוגרים בתפקידי ניהול ועסקים (p<0.01) והתגוררו באזורים עירוניים (p<0.05).

החוקרים מדווחים כי באלו שצרכו למעלה מ-600 מ”ג קפאין ביום תועד קצב לב מהיר – למעלה מ-100 פעימות לדקה (p<0.01) – ולחץ דם של מעל 140/90 מ”מ כספית (p<0.05) לאחר חמש דקות מנוחה בעקבות מבחן צעידה בן שלוש דקות.

לאור ההשפעה של קפאין על מערכת העצבים האוטונומית, צריכת קפאין קבועה עשויה לסכן מבוגרים בריאים בהתפתחות יתר לחץ דם ואירועים קרדיווסקולאריים אחרים. הגברת המודעות להשפעות האפשריות של צריכת קפאין חיונית לשיפור בריאות הלב של כלל הציבור.

מתוך כנס מטעם ה-American College of Cardiology Asia

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה