נוירולוגיה

גירוי מוחי לא-פולשני משפר תפקודי זיכרון (Curr Biol)

במאמר שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת Current Biology מדווחים חוקרים כי טיפול בגישת rTMS (Repetitive Transcranial Electromagnetic Stimulation) עשוי להביא לשיפור זיכרון מדויק. הפרעה בזיכרון זה נפוצה בחולים לאחר חבלות ראש וחולי דמנציה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי רשת HPM (Hippocampal Posterior Medial) קשורה בזיכרון מדויק (Precise Memory). כעת הם השלימו מחקר שכלל 16 מבוגרים בריאים בגילאי 19-35 שנים, שהשלימו בדיקות זיכרון כ-24 שעות לפני ואחרי rTMS בתדירות גבוהה, המכוון לרשת HPM. טיפול באותה עצימות ניתן לאזור הורטקס, הממוקם מחוץ לרשת זו, כהתערבות דמה.

החוקרים אספו נתוני בדיקות אלקטרואנצפלוגרם במהלך משימת זיכרון מיקום אובייקט, ששימשה להערכת זיכרון מדויק.

מהנתונים עלה כי גירוי מכוון לרשת HPM הביא לשיפור זיכרון מדויק, תועלת שלא תועדה בקבוצת הביקורת. ההשפעות נותרו כ-24 שעות לאחר תקופת הגירוי.

החוקרים מדווחים כי השיפור בדיוק הזיכרון היה עקבי מאוד בקרב משתתפים בעקבות הגירוי הפעיל, אך היה מקרי בלבד בקבוצת הביקורת. גודל ההשפעה של הגירוי היה בטווח המוגדר לרוב כגדול.

נתוני בדיקת אלקטרונצפלוגרם העידו כי הגיעוי הביא לשינויים בפעילות עצבית בקורלציה עם תפקודי הזיכרון, עדות לכך שהגירוי עשוי להביא לשיפור בזיכרון דרך הפעלה של מידע מרחבי מפורט בעת השליפה.

בסיכומו של דבר, הממצאים תומכים בהשפעה סיבתית של רשת HPM על זיכרון מדויק ומציעים כי גירוי לא-פולשני עשוי לשפר את תפקודי הזיכרון.

Curr Biol. Published online January 19, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה