נוירולוגיה

האם איבופרופן מקטין את הסיכון למחלת פרקינסון? (Ann Neurol)


ממחקר חדש עולה כי שימוש קבוע באיבופרופן (Ibuprofen) עשוי להקטין או למנוע את התפתחות מחלת פרקינסון. החוקרים בדקו את הקשר בין טיפול ב-NSAID וקשר כלשהו לסיכון למחלת פרקינסון, ב-146,948 גברים ונשים מארה”ב, שהשתתפו במחקר Cancer Prevention Study II Nutritional Cohort.

המשתתפים ענו על שאלון בשנת 1992, על 4 סוגים נפוצים של משככי כאבים. סקר בשנת 2001 כלל שאלה באשר להופעת מחלת פרקינסון במהלך החיים. סה”כ נרשמו 413 מקרים של מחלת פרקינסון, במהלך 1,254,165 שנות אדם במעקב.

מהמחקר עולה כי במשתתפים שנטלו איבופרופן בקביעות, היה סיכון נמוך ב-35% להתפתחות מחלת פרקינסון, בהשוואה למשתתפים שלא נטלו את התרופה.

באופן ספציפי, בהשוואה למשתתפים שלא נטלו NSAID, הסיכון היחסי היה 0.73 למטופלים במינון נמוך מ-2 טבליות איבופרופן בשבוע, 0.72 עבור 2-6.9 טבליות לשבוע ו-0.62 במטופלים בכדור אחד או יותר בשבוע (P=0.03).

לא נמצא קשר בין הסיכון למחלת פרקינסון ובין נטילת אספירין, NSAID אחרים, או Acetaminophen.

ממצאים אלו מעידים כי איבופרופן עשוי לתרום למניעת מחלת פרקינסון. לאור המהלך הפרוגרסיבי של התהליך הניווני, ייתכן גם כי התרופה יכולה לסייע לחולי פרקינסון, אך יש לבדוק זאת במחקרים נוספים.

החוקרים מזהירים כי עדיין מוקדם מדי לטפל בחולי פרקינסון באיבופרופן, או תרופות נוגדות-דלקת אחרות. אף על פי שהתוצאות נראות מבטיחות, הן אינן מספיקות כדי לתמוך בשינוי הטיפול הנוכחי.

Ann Neurol 2005;58:963-967

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה