נוירולוגיה

התרופה המשולבת של Lilly and Co אושרה לטיפול בדיכאון בי-פולרי

חברת Eli Lilly and Co מדווחת על קבלת אישור לשימוש ב-Symbyax, תרופה המשלבת את נוגד הדיכאון Prozac (החומר הפעיל: fluoxetine) ואת נוגד הפסיכוזה Zyprexa (החומר הפעיל: olanzapine) לטיפול בשלב הדיכאוני של הפרעות בי-פולריות.

החברה מסבירה כי Symbyax היא התרופה הראשונה המיועדת לטיפול בשלב הדיכאוני של הפרעות בי-פולריות, מצב ממנו מושפעים לפחות 2.5 מיליון אמריקאים, שאושרה לשימוש.

החברה מסבירה עוד כי חולים בהפרעות מסוג זה מצויים זמן רב פי שלושה בשלב הדיכאוני מאשר בשלב המאני של המחלה. היא מוסיפה כי מתן נוגדי דיכאון בלבד עלול להכניס את החולים למאניה הגובלת בכניסה למצב אובדני, ולכן מסייעת הוספת ה-Zyprexa להרגעת הנטיות המאניות הללו.

דובר החברה אומר כי Symbyax תשווק בארבעה שילובי מינונים שונים של שתי התרופות.  

עם זאת, יש הטוענים כי אין בשילוב המוצע יתרון גדול בשל תופעות הלוואי הקשורות בכל אחת מהתרופות הללו בפני עצמה.

ראש המרפאה לחקר מחלות בי-פולריות של מדינת ניו-יורק מסביר כי אין בכוונתו להנחות לשימוש בתרופה שכן כבר מוכרות תרופות מסוג זה, ומתן המוצר המשולב יוצר גמישות מעטה יחסית.

יתרה מכך, הוא הוסיף כי הן ה-Prozac והן ה-Zyprexa אינן מצויות מבחינתו בראש רשימת התרופות המיועדות לטיפול בדיכאון בי-פולרי. הוא מסביר כי ל-Prozac זמן מחצית חיים ארוך ביחס לנוגדי דיכאון אחרים מקבוצה זו, דבר המעלה את הסיכון כי החולה יעבור ממצב דיכאון למצב מאניה.

תוספת ה-Zyprexa לתרופה מיועדת להמנע מתופעה זו, אך הוא מציין כי מבין כלל התרופות האנטי-פסיכוטיות הבלתי-טיפוסיות, ה-Zyprexa תהיה בחירתו האחרונה במקרה זה. הוא מתאר כי חולים המשתמשים ב-Zyprexa מעלים במשקלם יותר מאלו המשתמשים בתרופות המתחרות, וכי חלק מהחוקרים מאמינים כי העליה במשקל הובילה להופעת סוכרת בקרב חלק מהחולים.  

הוא מסכם כי העדיפות הראשונה של רוב הרופאים תהיה לטפל בשלב הדפרסיבי של ההפרעה הבי-פולרית באמצעות תרופות מייצבות מצב-רוח כמו lithium של Abbott Laboratories. הוא מוסיף כי תרופה אחרת שפופולריות השימוש בה גוברת היא Lamictal של GlaxoSmithKline.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה