נוירולוגיה

תוצאות ראשוניות של מחקר ה- SOHO מעידות על יתרון של האולנזפין בהפחתת סימפטומים של EPS

מחקר חדש שהוצג בכינוס האירופאי ה-16 של הקולג’ הנוירופסיכופרמקולוגי (ECNP ) שנערך בפראג , מראה כי טיפול ב-  Olanzapine (זיפרקסה) גורם לפחות תופעות EPS (extrapyramidal symptoms ) לאורך 6 חודשי טיפול, בהשוואה למצב הבסיסי, מאשר תכשירים מקבילים אחרים. 

בהצגת המחקר הדגישו נציגי חברת אלי-לילי שמחקר זה הנקרא SOHO יהווה בסיס מידע חשוב לקביעת עלות התועלת של הטיפול בסכיזופרניה.

המחקר כלל 11,000 מטופלים ב-10 מדינות לאורך 36 חודשי מעקב ומאפשר בחינה והערכה של גישות שונות בטיפול בסכיזופרניה באירופה, לרבות תוצאות תפקודיות, איכות החיים ועוד.

במצב הפתיחה של המחקר, כלל  החולים (מתוך כ-11,000) טופלו בטיפול תרופתי אנטיפסיכוטי. כמחציתם טופלו באמצעות אולנזפין אשר החליף או התווסף לטיפול קיים אחר. שאר המטופלים טופלו בתרופות אנטיפסיכוטיות אחרות.

סימפטומים אקסטאפירמידלים (EPS ) ופרקינסון הוערכו ואובחנו בשיטת ניקוד מ-1 עד 4 .

לאחר 6 חודשי טיפול נאספו נתונים על כ- 9,000 מטופלים, בגיל ממוצע של 40, מהם 42% נשים. בהשוואה לקבוצות שטופלו בתרופות אחרות, שיעור גבוה יותר מקבוצת הקלוזפין (Lopanex ) (83% ) והאולנזפין (82% ) נשארו בטיפול ההתחלתי ללא צורך בהוספת תרופה נוספת לטיפול.

שיעור המטופלים עם EPS בששת חודשי המעקב היה 12% בקבוצת האולנזפין, 14% לקבוצת הקלוזפין ו- 34% בתכשירים הטיפיקליים.

ניתוח סטטיסטי באמצעות רגרסיה מצא שהסיכון ל-EPS נמוך יותר בטיפול באולנזפין מאשר בשאר התכשירים האנטיפסיכוטיים, כשיחס הסיכון שנמצא היה 0.33 בהשוואה לריספרידון (ריספרידל – Risperidal) , ו- 0.6 לאמיסולפריד (סוליאן – Solian ) , ו- 0.19 לתכשירים טיפיקליים. כמו כן יחס של 0.52 לשילוב של שני תכשירים אנטיפסיכוטיים. מבחינת מובהקות סטטיסטית – לא נמצאה מובהקות בפער בין רמות הסיכו של אולנזפין וקלוזפין.

שיעור המטופלים אשר החלים לחלוטין מסימפטומים של EPS היה 75% בקבוצת האולנזפין והקלוזפין, 40% לתכשירים טיפיקליים ו- 66% לקואטיפן (סרוקוול – Seroquel ).

“מחקר ה- SOHO מדגים כי מטופלים חשים טוב יותר בטיפול באמצעות אולנזפין באופן משמעותי מאשר בתכשירים אטיפיקליים אחרים” כך טוען המחבר הראשי מצוות המחקר של אלי-לילי באירופה. דבר המסביר את העובדה שיותר מטופלים ממשיכים בטיפול עם אולנזפין.

16th ECNP Congress: Abstract P.2.143. Presented Sept. 21, 2003.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה