נוירולוגיה

האם להמשיך בטיפול נוגד קרישה או טסיות עד לניתוח קטרקט ?

לנטילת תרופות נוגדות קרישה או הצמדות טסיות למטופלים העוברים ניתוח קטרקט אין השפעה ככל הנראה על הסיכון לסיבוכים במהלך הניתוח, כך עולה ממחקר חדש ב-opthalmology .

עד כה שאלת המשך נטילת תרופות אלה לקראת ניתוח קטרקט הייתה שנוייה במחלוקת, בעיקר בגלל החשש מדימומים. מאידך, הפסקת נטילת התרופות הללו מגדילה את הסיכון לאירוע תרומבולוטי, אוטם וכד’.

במחקר זה שהתקיים בבלטימור ארה”ב, עקבו החוקרים אחר כ- 20,000 ניתוחי קטרקט שבוצעו במטופלים בגילאים מעל 50.

החוקרים עקבו אחר אירועי דמם שהופיעו בתוך 7 ימים לאחר הניתוח, היפמיות, איסכמיות (TLA ) , שבץ, פקקת ורידים, איסכמיה של שריר הלב, אוטם שריר הלב.

לפני הניתוח 24% מהמטופחים נטלו באופן קבוע אספירין, 4% וורפרין. מתוכם 22% ו-28% בהתאמה הפסיקו הטיפול לפני הניתוח.

שיעור אירועי השבץ, TLA, או פקקת ורידים היה 1.5 לכל 1000 בקבוצה שלא נטלה אספירין או וורפרין, ו- 3.8 לכל 1000 ניתוחים בקרב משתמשי אספירין וורפרין, אשר המשיכו בטיפול לפני הניתוח. מבין המשתמשים שהפסיקו נטילת אספירין, שיעור האירועים ל-1000 ניתוחים היה 1. כלומר, ירידה של 30% בסיכון היחסי.

מבין המטופלים שהמשיכו בנטילת התרופות, שיעור ה-MI והאיסכמיה היה 5.1 לכל 1000 ניתוחים בקבוצת האספירין, ו- 7.6 בקבוצת הוורפרין. שיעורים אלה היו דומים לאלה אשר הפסיקו את הטיפול. בנוסף, מטופלים אשר המשיכו בנטילת התרופות לא היו בסיכון גבוה יותר לדימומים בהשוואה לקבוצה שלא נטלה את התרופות.

תוצאות המחקר תומכות איפוא, לדעת החוקרים, בגישה הממליצה על המשך נטילת התרופות הללו לפני ניתוח קטרקט, מכיוון שהפסקתן בזמן הניתוח לא העלתה את הסיכון לתופעות לואי חריגות.

Ophthalmology 2003;110:9:1784-1788.

לדיווח ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה