נוירולוגיה

דיורטיקה עדיפה מחוסמי-אלפא כטיפול ראשוני ביתר לחץ דם

 

התוצאות הסופיות של מחקר ALLHAT התפרסמו בגיליון ספטמבר של כתב העת Hypertension. התוצאות מאשרות את התועלת במשתנים ממשפחת התיאזידים (thiazide-type diuretics) לעומת doxazosin, ואולי חוסמי-אלפא אחרים, כטיפול ביתר לחץ דם במטופלים בסיכון לאירועים קרדיו-וסקולריים. 

זרוע הטיפול ב- doxazosinבמחקר ALLHAT הופסקה מוקדם מהמתוכנן בשל עליה של 25% בשכיחות אירועים קרדיו-וסקולריים בקרב משתתפים שטופלו בחוסמי-אלפא. החוקרים מספקים דיווח מלא של התוצאות מזרוע doxazosin, שכללה מעל 15,000 נבדקים שהוקצו אקראית לקבלת התיאזיד chlorthalidone ומעל 9,000 לקבלת ה- alpha-blocker doxazosin.

המטופלים היו בני 55 לפחות, עם יתר לחץ דם, ולפחות גורם סיכון אחד נוסף למחלת לב כלילית. דיווח תוצאות המחקר מצביע על עליה של כ-20% בכלל האירועים הקרדיו-וסקולריים בקבוצת הטיפול ב-doxazosin, כולל עליה של 80% במקרי אי-ספיקת לב ועליה של 26% במקרי השבץ.

השיעור המוגבר של אי-ספיקת לב היה גבוה יותר כאשר ניתוח התוצאות הוגבל לפרטים שהשיגו רמות לחץ דם מתחת ל-140/90 מ”מ כספית. ניתוח תת-קבוצות בהתאם לשיוך אתני, מין, סוכרת וגיל לא שינו את התועלת שניצפה בטיפול ב-chlorthalidone. עם זאת,מצויין שלא נמצאו הבדלים בשיעור מחלת לב כלילית ובתמותה מכל הסיבות. השכיחות של אי ספיקת כליות סופנית, מחלת כלי דם פריפרית, אירועים שאינם קרדיו-ווסקולריים ומדדים הקשורים באיכות החיים היתה דומה בכל הקבוצות.

החוקרים מסכמים שבהתחשב בעדיפות באיזון לחץ הדם, בסבילות הטובה, ובהורדה המשמעותית באירועים הקרדיו-וסקולריים, הם סבורים שתוצאות המחקר מספקות עדות ישירה נוספת שטיפול ביתר לחץ דם צריך להתחיל באופן שגרתי בתיאזידים.

Hypertension 2003; 42:239-246

לידיעה ב-drug info

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה