הטיפול בכאב בחולי ESRD אינו מספק

מחקר שהוצג בכנס השנתי של RPA 2003 Annual Meeting מראה כי  נושא הטיפול בכאב בחולי אי ספיקת כליות בשלב סופי , (end-stage renal disease (ESRD אינם זוכה למודעות והתייחסות מספקת ע”י הצוות הרפואי המטפל.

החוקרים ראיינו 205 חולי חוץ בשלב ה- ESRD  באמצעות שאלון הערכת כאב. נמצא כי כמחצית מהחולים סבלו מכאב, וככל שתקופת הטיפול בדיאליזה הייתה ארוכה יותר, שיעור הסובלים מכאבים היה גבוה יותר.

37% סבלו מכאבי שגרון – arthritis, שיעור של 13% מ-  neuropathy , מחלת שרירים 9%, וכאבים הקשורים לדיאליזה 14% .

חומרת הכאבים הייתה דומה לזו שנמצאה בחולי סרטן. 30% מהחולים הגדירו את הכאב שלהם כחמור, והציון הממוצע בסקאלה של 1-10 בסולם הכאב היה 5.6 .

הטיפול בכאבי החולים היה חלקי ביותר: 35% לא קיבלו כל טיפול לשיכוח כאבים, 29% קיבלו אנלגטיקה לא אופיואידית, 25% קיבלו אופיואידים חלשים ורק 10% קיבלו אופיואידים פוטנטים.

עורכי המחקר מזהירים שלחלק מהתרופות האנלגטיות יש התויית נגד ל- ESRD , כמו למשל  (meperidine (Demerol ו- (propoxyphene (Darvon ויש להיזהר בהן. לעומת זאת, טוענים החוקרים שמורפין יהיה יעיל וסביל ברוב המקרים, כולל לחולים הנמצאים בדיאליזה. כמו כן, הם ממליצים שכדי למנוע התמכרות של המטופלים, לפקח על הצריכה בעזרת בתי המרקחת בהם מסופק המורפיום.

לכתבה ב- medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה