נוירואימונולוגיה

עדויות חדשות תומכות בבטיחות ויעילות Rimegepant במבוגרים עם מיגרנה וגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם (Pain Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת Pain and Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Rimegepant (נורטק) מהווה טיפול בטוח ונסבל היטב במבוגרים עם מיגרנה וגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, כולל אלו בסיכון בינוני-עד-גבוה למחלות לב וכלי דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גורמי סיכון קרדיווסקולאריים עלולים להגביל את אפשרויות הטיפול כנגד מיגרנה. Rimegepant הינו טיפול פומי ממשפחת מעכבי קולטנים ל-CGRP (או Calcitonin Gene-Related Peptide) שאינו גורם לכיווץ כלי דם. כעת הם ביקשו להשלים ניתוח פוסט-הוק להערכת הבטיחות של Rimegepant לפי הסיכון למחלות לב וכלי דם.

המחקר הרב-מרכזי, בתווית-פתוחה, כלל חולים עם היסטוריה של 2-14 התקפי מיגרנה בכל חודש עם כאב בדרגה בינונית או חמורה, אשר טופלו ב- Rimegepant במינון 75 מ”ג, אשר ניתן פומית לטיפול במיגרנה עד פעם ביום למשך עד 52 שבועות. חולים עם מחלה קרדיווסקולארית שאינה נשלטת, אינה יציבה או אובחנה לאחרונה, הוצאו מהמחקר. הבטיחות נבחנה בתתי-קבוצות שונים לפי מספר גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם (0, 1 או 2 גורמי סיכון ומעלה) ולפי מדד Framingham Risk Score (פחות מ-10% או 10% ומעלה).

מבין 1,800 חולים במדגם המחקר, 28.8% אובחנו עם גורם סיכון קרדיווסקולארי יחיד וב-12.1% תועדו לפחות שני גורמי סיכון; ב-7.0% מהחולים תועד מדד Framingham Risk Score של 10% ומעלה.

מהערכת בטיחות הטיפול ב- Rimegepant עלה כי שיעור המשתתפים עם תופעות לוואי עמד על 59.6% מאלו ללא גורמי סיכון קרדיווסקולאריים, 61.4% בנוכחות גורם סיכון יחיד ועל 62.2% בקרב אלו עם לפחות שני גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם. שיעור האירועים החריגים החמורים היה דומה ועמד על 2.7%, 2.5% ו-2.3% מהחולים, בהתאמה.

בחלוקה לפי מדד Framingham Risk Score עלה כי 59.9% מאלו עם מדד נמוך מ-10% וב-67.5% באלו עם מדד של 10% ומעלה דווח על תופעות לוואי משנית לטיפול התרופתי. בדומה, לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעורי אירועים חריגים חמורים (2.6% ו-2.4%, בהתאמה).

מהנתונים עולה עוד כי שיעור תופעות לוואי שהובילו להפסקת הטיפול התרופתי היה נמוך בכל הקבוצות: 1.9% מהחולים ללא גורמי סיכון, 3.1% מאלו עם גורם סיכון יחיד ו-5.5% מהחולים עם לפחות שני גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות וסבילות Rimegepant לטיפול במבוגרים עם מיגרנה וגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

Pain Ther, Jul 10, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה