נוירואימונולוגיה

שיפור תוצאות ההיריון של נשים עם מצבים כרוניים (IJGO)

מחקר חדש מראה כי טיפול במחלה לפני ההתעברות ואורח חיים בריא יכולים לשפר את התוצאות בנשים בהיריון עם מצבים כרוניים, כך פורסם ב-International Journal of Gynecology & Obstetrics

ניהול טרום ההריון וההריון עשויים להיות מורכבים יותר בנשים עם מצבים בריאותיים כרוניים, אך תשומת לב לניהול המחלה וקידום אורח חיים בריא יותר יכולים לשפר תוצאות עבור האימהות והתינוקות, כך עולה מהגרסה האחרונה של רשימת הבדיקות הטרום הריוניות שפורסמה ב- International Journal of Gynecology & Obstetrics. הרשימה מדגישה מצבים רפואיים כרוניים קיימים כגון סוכרת, זאבת והשמנת יתר כגורמים מרכזיים שיש לטפל בהם בטיפול טרום הריוני.

ד”ר אלן סילי מבית החולים בריגהם ונשים בבוסטון מדגישה כי “נשים עם סוכרת יכולות לחוות הריונות בריאים אך צריכות להתכונן להריון מראש”. היא ממליצה על הגעה לערכי HbA1c של פחות מ-6.5% לפני ההריון, ניטור גלוקוז ביתי והתאמת אינסולין בהתאם. ד”ר סיינה נורוזי מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת לומה לינדה מציינת כי “זאבת משפיעה בעיקר על נשים בגיל הפוריות ויכולה ליצור אתגרים רבים במהלך ההריון” והדגישה את החשיבות של תכנון מוקדם.

לגבי נשים עם השמנת יתר, ד”ר סמואל ברדן מקינגס קולג’ לונדון מציין כי התערבויות אורח חיים לאימהות לפני ההריון ובמהלכו קשורות לשינויים משמעותיים בשינוי מבנה הלב בילדים, בעיקר בהפחתת עובי מחיצת החדרים. הוא מדגיש כי “הממצאים הנוכחיים אכן מצביעים על כך שנשים עם השמנת יתר המנהלות אורח חיים בריא לפני ובמהלך ההריון יכולות להפחית את מידת השינויים הלא בריאים בלב של ילדיהן”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה