נוירואימונולוגיה

הממשלה אישרה העברת 1.2 מיליון שקלים להמשך התוכנית לעידוד עליית רופאים יהודים מחו”ל (משרד הבריאות)

משרד הבריאות
התכנית היא חלק ממערך פעולות שמקדם משרד הבריאות לשם התמודדות עם המחסור בכוח אדם רפואי במערכת הבריאות, ובעיקר בפריפריה הגיאוגרפית
ממשלת ישראל אישרה אמש בישיבתה השבועית את הצעת ההחלטה של שר הבריאות אוריאל בוסו שהוגשה יחד עם משרד ראש הממשלה להמשיך את פעילותה של תוכנית “מסע רופאים” לעידוד עליית רופאים לישראל והשתלבותם במערכת הבריאות, בייחוד בבתי החולים ובמוסדות בפריפריה. בהמשך לרפורמה בכוח אדם רפואי שהוא מוביל במשרד הבריאות ועל רקע הצרכים שעלו במערכת בעקבות מלחמת חרבות ברזל, החליט השר בוסו להקצות 1.2 מיליון שקלים מתקציב המשרד לטובת המשך התוכנית גם בשנה בקרובה. המהלך יסייע בשילובם של כ-110 רופאים יהודים מחו”ל במערכת הבריאות שיהוו כוח עזר מנוסה ואיכותי לצוותים הרפואיים בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים.
תוכנית “מסע רופאים” הינה מיזם שנועד לשלב במערכת הבריאות רופאים זכאי שבות, ולהמשיך ולתגבר את מערכת הבריאות בישראל באמצעות הבאתם של רופאים מומחים או במהלך התמחותם. וכן, לחזק את זיקתם של צעירי יהדות התפוצות למדינת ישראל, ולעודד את השתלבותם בחברה הישראלית ואת עלייתם ארצה. התכנית מיועדת לרופאים צעירים מיהדות התפוצות, בני 22-40, בעלי תעודה מאחת מן האוניברסיטאות המוכרות, בעלי הכשרה וניסיון, ומטרתה היא לשלבם במערך הרפואה הישראלי בזמן קצר יחסית. מדובר ברופאים צעירים בעלי מוטיבציה רבה עם פוטנציאל לשהות ארוכת שנים במערכת הבריאות הישראלית. התכנית נמשכת 8 חודשים וכוללת לימודים תיאורטיים והכשרה מעשית. כ-85% ממשתפי התוכנית עוברים בהצלחה את מבחני הרישוי הישראליים. עד כה, סיימו את התכנית למעלה מ- 1,300 רופאים וכ-95% מבוגרי התכנית עלו ארצה והצטרפו למערכת הבריאות הישראלית. מרבית המשתתפים בחרו להישאר בערים שבהן התגוררו במהלך התכנית או בסביבתן ובכך תורמים להעשרת כוח, האדם הרפואי באזורי פריפריה בישראל.
שר הבריאות אוריאל בוסו מסר עם אישור התקציב כי “המשך פעילותה של תוכנית ‘מסע רופאים’ הוא נדבך חשוב מאוד בפעולות שמקדם משרד הבריאות בראשותי על מנת להתמודד עם המחסור בכוח אדם רפואי במערכת הבריאות ובעיקר בפריפריה הגיאוגרפית. מדובר בתוכנית שהוכיחה את עצמה ובזכותה הצלחנו להעלות לארץ כ-1,250 רופאים יהודים מנוסים ומקצועיים ולשלבם לעבודה במערכת. אנו פועלים באפיקים נוספים, בהם הקמת מנהלת הרופאים ויוזמות נוספות במסגרת מנהלת תקומה בשיתוף פעולה מלא עם משרד העלייה והקליטה והעומד בראשו השר אופיר סופר וגורמים נוספים, כאשר המטרה שעומדת לנגד עינינו היא העלאתם ארצה של עוד כ-2,000 רופאים עד לשנת 2030”.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה