נוירואימונולוגיה

השוואה בין Eletriptan ובין Paracetamol להקלה על כאב לאחר טיפול בנזעי חשמל (J ECT)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Journal of ECT עולה כי הן Eletriptan (רילרט) והן Paracetamol (אקמול) מביאים להקלה בכאבי ראש לאחר טיפול בנזעי חשמל (ECT או Electroconvulsive Therapy), אך Eletriptan היה עדיף בהקלה על עוצמת ומשך כאבי הראש באוכלוסיית חולים זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאחר טיפול בנזעי חשמל, כאבי ראש נפוצים מאוד, אך אינם מדווחים באופן מספק. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות והסבילות של Eletriptan לעומת Paracetamol להתוויה זו.

מדגם המחקר כלל 20 חולים לאחר טיפול בנזעי חשמל, שדיווחו על כאבי ראש לאחר הגיוס למחקר; הם השלימו שאלון להערכת כאבי הראש וכן הערכת חומרת כאבי הראש לפי סולם VAS. הערכה על-פי מדד VAS הושלמה שוב לאחר 30 דקות, שעתיים וארבע שעות לאחר הטיפול התרופתי. החלוקה לטיפול תרופתי הייתה אקראית.

מבין 72 החולים שנבחנו במסגרת המחקר, 28% התלוננו על כאבי ראש (20 חולים) ו-95% השלימו את פרוטוקול טיפול המחקר (19 חולים). 11 חולים (55%) דיווחו על כאבי ראש מפושטים ו-9 חולים דיווחו על כאבי ראש ממוקמים (45%). שמונה חולים (40%) דיווחו על כאב ראש לוחץ, 7 סבלו מכאב עז ו-5 חולים סבלו מכאב עמום. ב-14 חולים (70%), כאבי הראש השתפרו עם שינה. ממוצע חומרת כאב הראש לפי סולם VAS עמדה על 54.2 בקבוצת הטיפול ב- Eletriptan ו-51.6 בקבוצת הטיפול ב-Paracetamol בתחילת המחקר, 17.9 ו-35, בהתאמה, לאחר 30 דקות (p<0.0001) ו-1.7 ו-21.1, בהתאמה, לאחר שעתיים(p<0.0001). לאחר ארבע שעות, אף אחד מהמטופלים ב- Eletriptan לא סבל מכאבי ראש, בעוד שבקבוצת הטיפול ב-Paracetamol, מדד VAS עמד על 4.8 (p=0.120). ממוצע משך כאבי הראש עמד על 1.61 שעות בקבוצת הטיפול ב- Eletriptan לעומת 3.55 שעות בקבוצת הטיפול ב-Paracetamol (p<0.0001).

מהממצאים עולה כי הן Eletriptan והן Paracetamol הביאו להקלה בכאבי ראש לאחר טיפול בנזעי חשמל, אך Eletriptan היה טוב יותר בהקלה על חומרת ומשך כאבי הראש בחולים אלו.

J ECT. 2015 Jun;31

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה