נוירואימונולוגיה

תסמינים נוירו-פסיכיאטריים מביאים להאצת התקדמות מחלת אלצהיימר ומות החולים (Am J Psychiatry)

מגוון תסמינים נוירו-פסיכיאטרים קשורים עם התקדמות מוקדמת יותר למחלת אלצהיימר חמורה ותמותה מוקדמת, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת American Journal of Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ידוע רבות אודות הגורמים המשפיעים על קצב ההתקדמות של מחלת אלצהיימר. כעת הם ביקשו לבחון את הנתונים ממחקר Cache Country Dementia Progression Study להערכת הקשר בין תסמינים נוירו-פסיכיאטריים בעלי משמעות קלינית בחולים עם מחלת אלצהיימר קלה ובין התקדמות לדמנציה חמורה או תמותה.

מדגם המחקר כלל 335 חולים עם מחלת אלצהיימר. 68 חולים (20%) פיתחו דמנציה חמורה במהלך תקופת המעקב. פסיכוזה (יחס סיכון של 2.007), אי-שקט/התנהגות אגרסיבית (יחס סיכון של 2.946) ותסמין נוירו-פסיכיאטרי אחד בעל משמעות קלינית (מדד של 4 נקודות ומעלה, יחס סיכון מתוקן של 2.682) נקשרו עם התקדמות מהירה יותר לדמנציה חמורה. פסיכוזה (יחס סיכון של 1.537), תסמינים אפקטיביים (יחס סיכון של 1.510), אי-שקט/התנהגות אגרסיבית (יחס סיכון של 1.942), תסמינים נוירו-פסיכיאטריים קלים (מדד של 1-3, יחס סיכון של 1.448) ותסמינים נוירו-פסיכיאטריים בעלי משמעות קלינית (יחס סיכון של 1.951), נקשרו כולם עם תמותה מוקדמת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תסמינים נוירו-פסיכיאטריים ספציפיים קשורים עם מרווח זמן קצר יותר להתקדמות ממחלת אלצהיימר קלה לחמורה ו/או לתמותה. יש מקום לבחון את השפעות הטיפול בתסמינים נוירו-פסיכיאטריים ספציפיים בחולים עם מחלת אלצהיימר קלה וההשפעה על הזמן עד להתקדמות מחלת אלצהיימר ו/או תמותה.

Am J Psychiatry. 2015;172:460-465

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה