נוירואימונולוגיה

מקרים רבים של תסמונת אלכוהול עוברית אינם מאובחנים נכונה (Pediatrics)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Pediatrics, עולה כי ילדים רבים המופנים להערכת מומחים בשל הפרעות התנהגות למעשה סובלים מהפרעות מהספקטרום של תסמונת אלכוהול עוברית שלא אובחנה.

החוקרים אספו נתונים אודות 547 ילדי אומנה וילדים מאומצים שהופנו למרכז להערכה אבחנתית. הם התבססו על הקריטריונים האבחנתיים המקובלים לזיהוי ילדים שהיו אמורים לקבל אבחנה של תסמונת אלכוהול עוברית, תסמונת אלכוהול עוברית חלקית, הפרעות נוירו-התפתחותיות על-רקע חשיפה לאלכוהול או מומים מולדים על-רקע אלכוהול.

מהנתונים עולה כי למרות שילדים עם תסמונת אלכוהול עוברית לרוב מאובחנים נכונה על-בסיס קריטריוני גדילה, ליקוי במערכת העצבים המרכזית ושינויים במראה הפנים, הפרעות אחרות, נפוצות יותר, על-רקע חשיפה לאלכוהול לפני הלידה, לעיתים קרובות אינן מאובחנות.

מבין 547 הילדים שהופנו למרכזי בריאות הנפש בשל בעיות התנהגות, 156 ענו על הקריטריונים ל-FASD (Fetal Alcohol Spectrum Disorders), אך 80.1% מעולם לא אובחנו עם חשיפה לפני הלידה לאלכוהול.

מבין 31 הילדים שאובחנו עם חשיפה לאלכוהול לפני הלידה, בעשרה מקרים שונתה האבחנה להפרעה אחרת בתוך הספקטרום של תסמונת אלכוהול עוברית, עם שיעורי אבחנה שגויים של 6.4%.

לדברי החוקרים, אעפ”י שידוע זה זמן רב כי FASD הינה סיבה מובילה לקשיים אינטלקטואליים, בעיות התנהגות, קשיי למידה והפרעות הקשורות בבריאות הנפש, ילדים ומתבגרים שנחשפו לאלכוהול לפני הלידה לעיתים קרובות אינם מאובחנים או מאובחנים באופן שגוי. בילדים ומתבגרים עם FASD נדרש טיפול אינטנסיבי יותר.

Pediatrics. Published online January 12, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה