נוירואימונולוגיה

פרופ’ אפק , מנכ”ל משרד הבריאות: ”הגיע הזמן לשקול החזרת התרופות שאינן בסל לביטוחים המשלימים” (הארץ)

ע”פ דיווח באתר “הארץ”, משרד הבריאות שוקל לאפשר החזרת הכיסוי לתרופות שאינן בסל לביטוחים המשלימים של הקופות.

בדיון שהתקיים אתמול במועצת הבריאות לרגל אישור המלצות ועדת הסל לשנת 2015, אמר פרופ’ אפק, מנכ”ל משרד הבריאות (בתמונה) כי “הגיע הזמן לבחון מחדש את ההחלטה, משרד הבריאות יכין תכנית מקצועית ויציג אותה לאישור שר הבריאות והממשלה“.

כזכור, עד 2007 ניתן היה לקבל תרופות חיוניות שלא היו בסל במסגרת הביטוחים המשלימים, אך במסגרת “עיסקה” שכללה התחייבות להרחבת סל בהיקף של 300 מיל’ ש”ח בשנה, בוטלה האפשרות לכיסוי מימון של תרופות חיוניות באמצעות הביטוחים המשלימים. כתוצאה מכך ניתן היה לרכוש פוליסה כזו רק באמצעות ביטוחי בריאות פרטיים.

בכתבה מדווח כי גם כללית וגם מכבי ברכו על ההודעה והביעו בה תמיכה.

לכתבה ב”הארץ”

הערת המערכת: לאור מסקנות ועדת גרמן לא בטוח שהמנכ”ל היה מכריז על הודעה זו אם שרת הבריאות גרמן עדיין הייתה משמשת בתפקידה…לעצם העניין – כדאי לזכור שהטיעון המרכזי שבגללו הוצאו התרופות החיוניות שאינן בסל מהביטוחים המשלימים של הקופות היה יצירת חוסר שוויון “ממלכתי” בין מי שיכול להרשות לעצמו ביטוח משלים ומי שלא בנושא קריטי של הצלת חיים. כלומר, הגישה הייתה שהביטוח המשלים של הקופות מיועד ל”פנק” ולשפר איכות שירות וטיפול למבוטחים במשלימים אבל לא לגרום לאפלייה של “חיים ומוות”. הבעיה הזו עדיין קיימת, ולכן נראה, במיוחד לאור העובדה שכ-75% מהציבור בארץ רכש כבר ביטוחים משלימים, שהדבר הנכון הוא להעלות במעט את המס של ביטוח הבריאות (כשלבעלי הכנסות נמוכות לא תהיה העלאה) הבסיסי, ובתוספת ההכנסה שתוזרם ישירות לקופות החולים ניתן יהיה לאפשר או את הגדלת תקציב הרחבת הסל ל-500 עד 1 מיליארד ש”ח בשנה (מה שאמור לתת מענה כמעט מלא לצרכים) או ליצור קרן למימון תרופות שאינן עדיין בסל על בסיס בחינה פרטנית של בקשות מטופלים וחוות דעת והמלצות רפואיות. כך תוכל כל האוכלוסיה להנות מהתרופות החיוניות שעדיין לא בסל כיום, ללא אפליה, ללא הוצאה פרטית נוספת מצד האזרחים (יש להניח שמרבית אלה שיש להם ביטוח משלים כיום לא יזדקקו לו לאחר עדכון זה ואפשרות בחירת מנתח במסגרת הביטוח הבסיסי) . צעד זה גם יחזק את הרפואה הציבורית, שמלכתחילה היה הטריגר המרכזי של ועדת גרמן …

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה