נוירואימונולוגיה

תוצאות מבטיחות לתרופת-נגד למעכבי פקטור Xa (מתוך הודעת Portola Pharmaceuticals)

ממחקר ANNEXA-A, מחקר בשלב 3 להערכת תרופת הנגד למעכבי Xa, עולות תוצאות מבטיחות לטיפול ב-Andexanet Alfa, עם נסיגה מיידית ומשמעותית בהשפעה נוגדת הקרישה של Apixaban (אליקוויס). ממצאי המחקר צפויים להתפרסם במהלך כנס מטעם ה-American Heart Association.

מדגם המחקר כלל 33 מתנדבים בריאים, שקיבלו טיפול ב-Apixaban במינון 5 מ”ג, פעמיים ביום, למשך ארבעה ימים, ולאחר מכן חולקו באקראי לטיפול ב- Andexanet Alfaבמינון 400 מ”ג, או פלסבו.

בעקבות הממצאים החיוביים, חברת התרופות Portola Pharmaceuticals מתכננת להגיש בקשה להאצת אישור התרופה למנהל המזון והתרופות האמריקאי.

כיום, מנהל המזון והתרופות האמריקאי הגדיר את התרופה כטיפול פורץ-דרך, במטרה לסייע בהאצת פיתוח וסקירת תרופות למצבים חמורים או מסכני-חיים. מעמד זה ניתן כאשר יש עדוות מוקדמות המציעות כי התרופה עשויה להביא לשיפור משמעותי בהשוואה לטיפולים קיימים, בתוצא משמעותי אחד, או יותר. Idarucizumab, תרופת נגד נסיונית למעכבי תרומבין ישיר, Dabigatran Etexilate Mesylate (פרדקסה), זכתה גם היא למעמד של טיפול פורץ דרך ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

תרופות נגד לדור החדש של נוגדי הקרישה הפומיים, להם עדיין אין טיפול סותר, צפוי להיות בעל חשיבות רבה בטיפול בדימומים שאחרת אינם ניתנים לשליטה. בניגוד לדימומים על-רקע טיפול בקומדין, שאת השפעתו ניתן לסתור באמצעות וויטמין K1 במינון נמוך, אין כיום תרופות מאושרות לטיפול בדימומים על-רקע טיפול בפרדקסה או מעכבי פקטור Xa או ביטול ההשפעות נוגדות הקרישה במקרים של ניתוח דחוף.

החברה בוחנת כיום את תרופת הנגד כנגד מעכבים אחרים של פקטור Xa ומתכננת לדווח על נתונים נוספים במחקרים להערכת Andexanet Alfa כתרופת נגד לטיפול ב-Rivaroxaban (קסרלטו), Edoxaban ו-Betrixaban. כמו כן, החברה מתכננת לבחון את תרופת הנגד בחולים המטופלים ב-Enoxaparin (קלקסן).

החלק השני של מחקר ANNEXA-A יצא לדרך ובדומה לחלק הראשון, לאחר מתן בולוס תוך-ורידי של Andexanet Alfa יינתן עירוי רציף של 4 מ”ג לדקה או פלסבו למשך שעתיים. תוצאות מחקר זה יהיו זמינות במהלך שנת 2015.

מתוך הודעת Portola Pharmaceuticals

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה