נוירואימונולוגיה

23 בספטמבר 2014 : הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2015 התכנסה לישיבתה הראשונה

ספטמבר 2014  23
כ “ח באלול, התשע “ד
סימוכין:70972214
   

אל :  כתבי בריאות

הודעה לעיתונות

היום  התכנסה הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2015 לישיבתה הראשונה

היום 23/9/2014 התכנסה הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2015 לישיבתה הראשונה. הוועדה תייעץ לממשלה, בנושא קביעת סדר העדיפויות בנוגע לתוספת תרופות וטכנולוגיות רפואיות, לסל השירותים בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי וזאת במסגרת התקציב שנקבע .
השנה הוגשו לדיון בוועדה כ-600 בקשות שונות לתרופות וטכנולוגיות בעלות של מעל ל-2 מיליארד . לרשות הוועדה עומד סך של כ- 300 מיליון . מדובר במשימה מורכבת הדורשת החלטות קשות, והוועדה תעשה כל מאמץ לעמוד במשימה באופן הטוב ביותר ובכך לסייע לכלל הציבור בישראל
הוועדה מורכבת מ-18 אנשי מקצוע מובילים בתחומם המשקפים קשת רחבה של נושאים (אנשי מקצוע ממשרד הבריאות, משרד האוצר, רופאים, נציגי ציבור, כלכלנים, נציגי קופות החולים) אשר ידרשו להתייחס למכלול ההיבטים הרפואיים, החברתיים, האתיים לטובת החולים .
שרת הבריאות ח “כ יעל גרמן ברכה את חברי הוועדה, ואמרה : “סל התרופות שלנו במדינת ישראל הוא אחד המתקדמים בעולם, ואנחנו יכולים להיות גאים בו. כמדינה החורטת שוויון על דגלה, עליה לממן תרופות מצילות חיים, ומקומן אינו בביטוחים המשלימים. ועדת הסל היא חשובה ביותר, ועדה שקובעת חיים. הוועדה תעשה עבודה מקצועית ואחראית כדי לבחור מבין כל התרופות והטכנולוגיות שיענו על הקריטריונים ויעמדו בתקציב של 300 מיליון . יש בישראל סל מהמתקדמים בעולם עם תוספת שנתית, ואני שמחה שתקציב הסל לא קוצץ השנה “.

מנכ “ל משרד הבריאות פרופ’ ארנון אפק אמר : “הועדה היא ביטוי של הדמוקרטיה הישראלית ויש בה נציגים של כל שכבות הציבור לצד אנשי מקצוע. החלטות הוועדה אינן מקצועיות בלבד, אלא גם אנושיות. ועדת הסל היא אחת הדרכים לחיזוק הרפואה הציבורית “.

יו “ר ועדת הסל, פרופ’ יונתן הלוי אמר : “סל התרופות הבסיסי בישראל הוא עשיר ביותר בהשוואה למדינות העולם, והוועדה צריכה לבחור תרופות וטכנולוגיות שינתנו במימון ציבורי. אין לי ספק שמגוון הרקעים, המקצועות וההשקפות של 18 חברי הוועדה יאפשרו התנהלות בצורה אופטימאלית במשימתנו הקשה, והציבור יקבל את אותן התרופות והטכנולוגיות שהוא יוכל ליהנות מהן בצורה המרבית “.

בברכה ,

דן אבן
דובר ועדת סל התרופות 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה