נוירואימונולוגיה

האם לדיאטה השפעה על טרשת נפוצה? (מתוך כנס ה-ACTRIMS/ECTRIMS)

במחקר מבוסס-אוכלוסיה פרוספקטיבי ראשון להערכת דפוסי תזונה והסיכון לטרשת נפוצה, לא הצליחו החוקרים לזהות קשר בין תזונה בריאה ובין הפחתת הסיכון להתפתחות טרשת נפוצה. ממצאי המחקר הוצגו במהלך כנס ה-ACTRIMS/ECTRIMS (Joint American and European Committees for Treatment and Research in Multiple Sclerosis).

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות הרגלי התזונה של למעלה מ-185,000 נשים שלקחו חלק במחקרי Nurses’ Health Study (הראשון והשני), שהיו במעקב פרוספקטיבי (משנת 1984 במחקר NHS 1 ומשנת 1991 במחקר NHS 2) ומילאו שאלוני תזונה כל ארבע שנים. מהרשומות עלו 480 מקרים מאושרים של טרשת נפוצה בשני המדגמים.

על-סמך הנתונים מהשאלונים חישבו החוקרים מדדים שונים של תזונה נכונה וכן סיווגו את הרגלי התזונה לשני סוגי דיאטות מרכזיות: דיאטה מערבית (עתירת בשר אדום, סוכר ודגנים מעובדים) או דיאטה שקולה (עתירת ירקות, פירות, דגים, עופות וחיטה מלאה).

מהתוצאות עולה כי אין עדות לקשר הפוך בין תזונה בריאה ובין הסיכון להתפתחות טרשת נפוצה.

החוקרים מציינים כי המחקר התמקד רק במבוגרים, כאשר גיל המשתתף הצעיר ביותר במחקר עמד על 25 שנים. כל שניתן לקבוע על סמך ממצאי המחקר הוא שאין קשר ישיר בין איכות התזונה ובין הסיכון להתפתחות טרשת נפוצה במבוגרים, אך לא ניתן לקבוע דבר אודות הרגלי התזונה במתבגרים והסיכון לטרשת נפוצה. ייתכן כי שנות ההתבגרות הן חלון זמן קריטי, אך המחקר הנוכחי אינו מספק מענה לשאלה זו.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את החשיבות האפשרית של איכות התזונה בשנים המוקדמות ואת המרכיבים הפרטניים בדיאטה.

מתוך כנס ה-ACTRIMS/ECTRIMS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה