נוירואימונולוגיה

עדויות נוספות לפיהן פירות וירקות מפחיתים את הסיכון לאירועים מוחיים (Stroke)

הגדלת צריכת פירות וירקות עשויה לסייע בהפחתת הסיכון לאירועים מוחיים ברחבי העולם, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה מעודכנת של מחקרים שנערכו באירופה, ארצות הברית ואסיה. ממצאי הסקירה פורסמו בכתב העת Stroke.

מהנתונים עולה כי לכל עליה של 200 גרם ליום של פירות וירקות, הסיכון לאירועים מוחיים ירד ב-32% ו-11%, בהתאמה, לאורך המחקרים הללו. ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם הנתונים הקיימים התומכים בהגדלת צריכת פירות וירקות למניעת אירועים מוחיים.

להערכת כמותית של ההשפעה של צריכת פירות וירקות על הסיכון לאירועים מוחיים, החוקרים ערכו מטה-אנליזה של 20 מחקרי עוקבה שפורסמו עד ינואר 2014. הסקירה כללה קרוב ל-17,000 אירועים מוחיים בקרב כ-760,000 מבוגרים.

מהנתונים עולה קשר הפוך בין צריכה גדולה יותר של פירות וירקות (ביחד ולחוד) ובין הסיכון לאירועים מוחיים. הקשר ההפוך בין צריכת פירות וירקות ובין הסיכון לאירועים מוחיים היה עקבי בניתוחים סטטיסטיים שונים.

החוקרים חישבו כי המנה הממוצעת עמדה על 77 גרם פירות ו-80 גרם ירקות וזוהה קשר מנה-תגובה ליניארי, כאשר ככל שצריכת הפירות והירקות הייתה גדולה יותר, כך ההגנה מפני אירועים מוחיים הייתה טובה יותר.

הסיכון לאירועים מוחיים ירד ב-32% ו-11% עם כל עליה של 200 גרם בצריכה היומית של פירות ושל ירקות, בהתאמה.

Stroke. Published online May 8, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה