נוירואימונולוגיה

שכיחות מחלות לב וכלי דם הנמוכה ביותר בזוגות נשואים והגבוהה ביותר באלמנים וגרושים (מתוך כנס ה-American College of Cardiology)

מנתוני סקר שכלל כ-3.5 מיליון אמריקאים עולה כי בזוגות נשואים סיכוי נמוך ב-5% למחלות לב וכלי דם, בהשוואה לגברים ונשים שאינם נשואים. הנתונים שנאספו מלמעלה מ-20,000 אתרים תומכים בנתוני מחקרים קודמים שרמזו כי בזוגות נשואים ושותפים לחיים הסיכון למחלות לב נמוך יותר, כמו גם הסיכון למחלות כרוניות אחרות.

לדברי החוקרים, מחקרים אחרים בחנו מדגמים קטנים יותר, התמקדו במשתתפים נשואים לעומת לא-נשואים בלבד, ולא התייחסו לצורות שונות של מחלות לב וכלי דם.

בסקר, שתוצאותיו המלאות יפורסמו בפוסטר במהלך כנס ה-American College of Cardiology, 69% מהנשאלים היו נשואים, 13% היו אלמנים, 8% רווקים ו-9% גרושים.

בסיכומו של דבר, במשתתפים נשואים תועדו שיעורים נמוכים יותר של מחלות צרברווסקולאריות, מחלת עורקים כלילית, מפרצת של אבי עורקים בטני ומחלת עורקים היקפית.

החוקרים מדווחים כי הנתונים מעידים הממצאים מעידים כי בזוגות נשואים שיעורים נמוכים יותר של כל צורות המחלה. יתרה מזאת, בגרושים או אלמנים תועד סיכון מוגבר לכל צורות מחלות כלי דם, בהשוואה לאלו שלא נישאו מעולם ממצאים שתועדו הן בגברים והן בנשים.

בנוסף, נבחנו צורות שונות של מחלות לב וכלי דם והממצאים מעידים כי הסיכון למפרצת של אבי העורקים הבטני, מחלה צרברווסקולארית ומחלת עורקים היקפית היה נמוך יותר בנשואים. שיעורי מחלת עורקים כלילית לא היו שונים משמעותית במשתתפים נשואים לעומת רווקים. ההבדל הגדול ביותר תועד עם מחלת עורקים היקפית, עם ירידה של כ-20% בקרב נשואים.

מתוך כנס ה-American College of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה