נוירואימונולוגיה

צריכת משקאות אנרגיה והתנהגויות מסוכנות בבני נוער (Prev Med)

צריכת משקאות אנרגיה, המכילים כמות קפאין גדולה דוגמת רד-בול, עשויה להעיד על בעיות אחרות בקרב תלמידי תיכון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מקנדה, שפורסמו בכתב העת Preventive Medicine.

מהנתונים עולה כי ככל שתלמידי תיכון צרכו לעיתים קרובות יותר משקאות אלו, כך תועדה שכיחות גבוהה יותר של תלונות על תחושות דיכאון, מעשים מסוכנים, שתיית אלכוהול או עישון.

החוקרים כותבים כי צעירים נוטים לערבב אלכוהול עם משקאות אנרגיה, ומדובר בבעיה.

בסקר שכלל 8,210 תלמידי תיכון בבתי ספר ציבוריים בקנדה, 62% דיווחו כי שתו לפחות משקה אנרגיה אחד במהלך השנה האחרונה. כאחד מכל חמישה נשאלים דיווח כי שתה משקאות אלו לפחות פעם בחודש.

בספרות הרפואית יש יותר נתונים אודות צריכת משקאות אנרגיה במבוגרים ותלמידי מכללות, אך מתבגרים עשויים להיות פגיעים יותר למוצרים המשווקים כמאתגרים או מרגשים. בצפון אמריקה מושקעים מיליארדי דולרים במשקאות אנרגיה בכל שנה.

צריכת משקאות אנרגיה הייתה נפוצה יותר בקרב ילדים שדיווחו על חיפוש ריגושים ואלו עם מדדי דיכאון גבוהים יותר, ביחד עם אלו שעישנו סיגריות, מריחואנה ושתו אלכוהול.

תלמידים להורים שהשלימו לימודים במכללה דיווחו על צריכה מעטה יותר של משקאות אנרגיה, וכך גם אלו שדיווחו על ממוצע ציונים של B ומעלה. מצד שני, בילדים שהתגוררו עם הורה אחד בלבד תועדה שכיחות גבוהה יותר של צריכת משקאות אנרגיה.

החוקרים מצאו כי תלמידים צעירים יותר דיווחו על צריכת משקאות המכילים קפאין בתדירות גבוהה יותר מתלמידים מבוגרים יותר, וכי בנים שתו יותר מבנות.

לדברי החוקרים, הורים רבים אינם מכירים את ההבדלים בין משקאות האנרגיה השונים ואחת ממטרות המחקר היא להגביר את המודעות לתופעת צריכת משקאות אנרגיה ולהבהיר כי צריכה רבה מדי של קפאין נקשרה עם בעיות גופניות, כולל מחלות לב, אי-שקט, בעיות שינה ועצבנות. ילדים רבים מצויים תחת לחץ חברתי משמעותי לשתות משקאות מסוג זה.

עם זאת, חשוב לציין כי ממצאי המחקר אינם מעידים על צריכת משקאות אנרגיה מובילה בכל צורה להפרעות שימוש בחומרים, או להתנהגות הקשורה עם הפרעות שימוש בחומרים.

Prev Med 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה