נוירואימונולוגיה

מאות מוצרי מזון בארצות הברית מכילים כימיקאלים תעשייתיים העלולים לגרום לנזק בריאותי (Environmental Working Group)

קרוב ל-500 מוצרי מזון המצויים על מדפים במכולות בארצות הברית, כולל מזונות רבים המוגדרים כבריאים, מכילים כימיקאלים פלסטיים תעשיתיים, העשויים להיות מסוכנים, כך עולה מדו”ח חדש מטעם ה-Environmental Working Group.

Azodicaronadmide, המוכר גם בשם ADA, זוהה כמרכיב במוצרי לחם, ביגלים, טורטיות, לחמניות נקניקיות והמבורגר, פיצה, מאפים ומוצרי מזון אחרים.

מספר קבוצות צרכנים קראו להסרת ADA ממוצרי מזון. רשת המזון המהיר Subway פרסמה מוקדם יותר החודש כי החליטה על הסרת הכימיקאל ממוצריה, אך טענה כי ADA הינו בטוח ומשמש באופן נרחב במוצרי מזון רבים.

ADA מאושר לשימוש במוצרי מזון ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי והסוכנות המקבילה בקנדה. עם זאת, ADA אסור לשימוש כתוסף באוסטרליה ובמספר מדינות באירופה.

כתוסף מזון, ADA משמש להלבנת קמח וכחומר מחמצן בבצק לשיפור התוצאות באופים. הוא משמש גם בתעשיית הפלסטיקה לשיפור האלסטיות וניתן לזהות אותו במזרני יוגה ונעליים.

ארגון הבריאות העולמי קובע כי ממחקרים אפידמיולוגיים בבני אדם ודיווחים אחרים עולות עדויות לפיהן ADA עשוי להוביל להתפתחות אסתמה, תסמינים נשימתיים אחרים, וריגוש עורי באנשים העובדים עם הכימיקאל.

אנשי ה-Environmental Working Group קוראים ליצרנים להפסיק מיידית את השימוש ב-ADA במוצרי מזון בארצות הברית. מנהל המזון והתרופות האמריקאי טוען כי ניתן להשתמש בבטחה ב-ADA במידה והכמות בקמח אינה עולה על 2.05 גרם ל-45 קילוגרם קמח .

מתוך דו”ח מטעם ה-Environmental Working Group

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה