נוירואימונולוגיה

תוספי אוכמניות ותה ירוק עשויים לשפר את התפקוד הקוגניטיבי (Rejuvenation Res.)

תוסף מסחרי הכולל בין היתר תה ירוק ואוכמניות הוביל לשיפור מתון במהירות עיבוד קוגניטיבי במבוגרים עם תפקוד קוגניטיבי תקין, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, שפורסמו בכתב העת Rejuvenation Research

החוקרים טוענים כי לממצאים חשיבות רבה, לאור העבודה כי מהירות עיבוד המידע לעיתים קרובות נפגעת בשלב מוקדם במהלך הזדקנות קוגניטיבית, וכי ביצוע מוצלח של משימות אלו עומד בבסיס משימות קוגניטיביות מורכבות יותר, דוגמת זיכרון ויכולת מילולית.

התוסף NT-020 מכיל בין היתר אוכמניות, קרנוזין, תה ירוק, וויטמין D3.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 113 מבוגרים בריאים, בגילאי 65-85 שנים, לטיפול פעיל ב-NT-020 (2 טבליות ביום) או פלסבו תואם, למשך חודשיים. שמונה משתתפים פרשו מהמחקר (שישה בקבוצת הטיפול הפעיל ושניים בקבוצת הפלסבו), כאשר רובם טענו כי לא היה להם עוד זמן להשתתף במחקר, כך שבסופו של דבר 105 משתתפים השלימו את המחקר.

בתחילת המחקר ולאחר חודשיים, המשתתפים השלימו סדרת מבחנים קוגניטיביים להערכת זיכרון אפיזודי, מהירות עיבוד מידע, יכולת מילולית, זיכרון עבודה, תפקוד ניהולי ומהירות מורכבת.

החוקרים כותבים כי במבוגרים בקבוצת ההתערבות תועד שיפור משמעותי מתחילת המחקר בשני מדדים של מהירות עיבוד מידע, מבחן תמונות זהות ומבחן השוואת מספרים. בקבוצת הפלסבו לא תועד שינוי בתמונות הזהות ונרשמה ירידה קלה במבחן השוואת מספרים.

אף אחד מהמדדים להערכת התפקוד הקוגניטיבי האחרים לא הושפע מהטיפול הפעיל.

החוקרים מדווחים כי התוסף נסבל היטב.

מומחים בתחום כותבים כי אעפ”י שיש לאשר את ממצאי המחקר, הנתונים הללו מהווים את הבסיס להערכה נוספת של התוסף הנ”ל, כאשר יש מקום לשקול מחקרים במשתתפים עם ליקוי קוגניטיבי קל.

Rejuvenation Res. Published online October 17, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה