נוירואימונולוגיה

למעלה מארבעים מיליון חולים ברחבי העולם סובלים מדמנציה עם צפי להמשך מגמת עליה בשנים הקרובות

מנתונים חדשים עולה כי כ-44 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים כעת מדמנציה, עליה מ-35 מיליון בשנת 2010, ומספר זה צפוי להגיע ל-76 מיליון חולים בשנת 2030 ו-135 מיליון חולים בשנת 2050, כך לפי דיווח מוקדם שפורסם לפני כינוס ה-G8 Dementia Summit, הצפוי להתקיים בלונדון ב-11 בדצמבר.

ההערכות החדשות מעידות על עליה של 17% בהשוואה לנתונים שפורסמו בשנת 2009. מדובר בתת-הערכה של הנטל הנוכחי וההשפעה העתידית של מגפת הדמנציה, בעיקר במזרח אסיה ואפריקה. הנטל העולמי צפוי לעבור בקרוב למדינות עניות יותר. עד שנת 2050, 71% מכלל החולים עם דמנציה יתגוררו במדינות בעלות הכנסה נמוכה או בינונית.

המומחים מסבירים כי כולם מקווים להתקדמות בטיפול שתקל על המגפה הצפויה, אך ישנה הסכמה כי יש לשתף פעולה במטרה לצמצם על הפערים הנוגעים לאבחנה ולטיפול.

בדיווח ה-World Alzheimer’s Report לשנת 2013 קראו לממשלות ברחבי העולם לתת עדיפות לטיפול בדמנציה ע”י יישום תוכניות ארציות והתחלת דיונים דחופים בנושא. עם זאת, מרבית הממשלות אינן מוכנות היטב למגפת הדמנציה וכיום רק 13 מבין 193 מדינות בארגון הבריאות העולמי קבעו תוכניות ארציות בנושא דמנציה.

ה-US National Plan to Address Alzheimer’s Disease קרא בשנת 2012 לממשלות ולמגזר הפרטי להגביר את המאמצים לטיפול או מניעה של מחלת אלצהיימר ודמנציה ולשפר את הטיפול בחולים אלו.

כינוס ה-G8 Dementia Summit מהווה הזדמנות להביא להעלאת העדיפות העולמית לחקר אלצהיימר ודמנציה, ולעודד שיתוף פעולה ותיאום עולמיים. שיתוף פעולה נדרש בין מדינות, חברות, קבוצות תמיכה וחולי דמנציה ובני משפחותיהם. באמצעות שיתופי פעולה ניתן להתקדם במלחמה במחלת אלצהיימר ודמנציה.

לפי הערכות הטובות ביותר של ה-ADI, כ-10% מהמקרים של דמנציה ניתנים למניעה באמצעות שיפור בריאות הציבור. מאמצים המתמקדים בעישון, תת-פעילות, השמנת-יתר, יתר לחץ דם וסוכרת צריכים לזכות לעדיפות גבוהה יותר, כמו גם הדרכה ותפקודים קוגניטיביים אחרים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה