נוירואימונולוגיה

איגוד ה-AHA ממליץ על הערכה סדירה של הרגלי פעילות גופנית (Circulation)

איגוד ה-AHA (American Heart Association) ביחד עם איגודים מקצועיים אחרים, ממליץ כי רופאים יקפידו על הערכה שגרתית של רמת הפעילות הגופנית של מטופליהם.

בדיוק כמו גורמי סיכון הפיכים אחרים למחלות לב וכלי דם, דוגמת סוכרת, יתר לחץ דם, רמות כולסטרול גבוהות, השמנת-יתר והרגלי עישון, יש להתייחס לפעילות גופנית כאל מדד מרכזי במצב הבריאותי, עם מעקב לאורך זמן.

בהצהרה שפורסמה בכתב העת Circulation, המומחים קבעו באופן חד משמעי כי מטופלים רבים בארצות הברית אינם פעילים גופנית, או שבמקרה הטוב, אינם פעילים גופנית באופן מספק. ההערכות בנושא משתנות, אך לפי סקר ארצי שפורסם לאחרונה, רק אחד מכל שלושה אמריקאים מקפיד על פעילות גופנית בעצימות מתונה, במשך 30 דקות, חמישה ימים בשבוע. מסקר NHANES (National Health and Examination Survey) לשנת 2003-2004, עלה כי פחות מ-5% מהמבוגרים התעמלו למעלה משלושים דקות בשבוע.

בארצות הברית, ההנחיות ממליצות על פעילות גופנית בעצימות מתונה במשך 150 דקות בשבוע, או 75 דקות פעילות מאומצת.

בהצהרה החדשה מטעם ה-AHA, המומחים דנים בחלק מהעקרונות המרכזיים של פעילות גופנית, כולל הבדלים ביחידות לכימות הפעילות הגופנית, דוגמת MET וקילו-קלוריות, ומספקים סקירה מקיפה של כלי הערכה הזמינים לרופאים להערכת היקף הפעילות הגופנית. אלו כוללים מדדים סובייקטיביים, דוגמת שאלונים להערכת פעילות גופנית ויומני פעילות גופנית, ומדדים אובייקטיביים, דוגמת מדדים להערכת הוצאה אנרגטית, מדדים פיזיולוגיים דוגמת ניטור קצב הלב וחיישני תנועה.

בנוסף, ה-AHA מספק אלגוריתם לקבלת החלטות המסייע לרופאים לבחור את כלי ההערכה האידיאלי, על-בסיס הצרכים שלהם. אין ספק כי יש לבחור באמצעים שונים במצבים שונים, מאחר שאין כלי אחד שהוא הטוב ביותר להערכת כל הנבדקים.

Circulation 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה