נוירואימונולוגיה

תוספי תזונה מסויימים נקשרו לכשל כבדי ולהפטיטיס חריפה בארצות הברית (CDC)

מטופלים הנוטלים תוספים שאמורים לסייע בירידה במשקל או לבניית שריר פגיעים יותר לכשל כבדי ולהפטיטיס חריפה, כך לפי הודעה של ה-CDC, המרכז לבקרה על המחלות בארצות הברית, שהתפרסמה ב- Morbidity and Mortality Weekly Report. החוקרים מטעם ה-CDC ניתחו מקרים של הפטיטיס חריפה וכשל כבדי שדווחו על ידי רשויות הבריאות בהוואי (HDOH). שבעת הנבדקים הראשונים, שהיו בריאים לפני כן, דיווחו כי השתמשו ב- OxyELITE Proלפני הופעת המחלה.

חקירה משותפת של ה-CDC עם HDOH וה-FDA (רשויות המזון והתרופות) , לאחר הדיווח של HDOH מתחילת ספטמבר, כללה ראיונות וסקירת תיקיהם הרפואי כמו גם איסוף דוגמיות מהמטופלים הללו- ומקרים פוטנציאלים נוספים דווחו על ידי רשויות הבריאות, לאחר שהגיבו לפרסום ההודעה המקורית.

בסך הכל, מתוך כמעט 30 מקרים, 24 דיווחו על שימוש בתוספים בחודשיים שלפני התפרצות המחלה, מחציתם בתוסף אחד בלבד ומחציתם בשניים לפחות . הסימפטומים שחוו המטופלים כללו אובדן תיאבון, יציאות בהירות, שתן כהה וצהבת. מעשרה מטופלים נלקחה ביופסית כבד, ושבעה מהם היו עם היסטולוגיה של הפטיטיס בשל פגיעה תרופתית או רעילות, עם מופעים של נקרוזיס וכולסטזיס. 11 מהמטופלים אושפזו למשך יום עד שבוע, אחד מהם מת ו-2 נאלצו לעבור השתלת כבד.

בכתבה במדסקייפ מצוין כי מאמצי החוקרים עברו כעת למישור הבינלאומי, ועד כה זוהו 4 מקרים נוספים מחוץ להוואי. לדברי החוקרים, על אף שמדובר במידע ראשוני, הבדיקות הקליניות והמעבדתיות כמו גם ההיסטופתולוגיה מביופסיות הכבד שנאספו עד כה מכוונות לממצא של רעילות כבדית הקשורה לתרופה או לצמח.

 ההמלצות של ה-CDC לרופאים הן כי ראשית, בהערכה של מטופל עם הפטיטיס חריפה, לשאול לגבי שימוש בתוספי תזונה; יש לדווח לרשויות הבריאות האמריקאיות על המקרה, ולהתייעץ עם מומחים מקומיים בתחום הרעילות הקלינית לגבי ניהול הטיפול במחלה. ה-CDC ממליץ כי מטופלים הנוטלים תוספי מזון לירידה במשקל או לעליה במסת השריר צריכים להקפיד לעשות זאת בזהירות ותוך שהם במעקב רפואי צמוד.

לכתבה במדסקייפ

Morb Mortal Wkly Rep. 2013;62:817-819

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה