נוירואימונולוגיה

הערכת ההשפעה של Laquinomid על מוגבלות בחולים עם טרשת נפוצה (מתוך הכנס השנתי ה-29 מטעם ECTRIMS)

עדויות נוספות תומכות בהשערה כי ל-Laquinimod השפעה גדולה יותר של המוגבלות בחולים עם טרשת נפוצה, מכפי שעולה מהשפעותיה על שיעור ההתלקחויות והדלקת. העדויות החדשות מבוססות על שלוש סקירות חדשות של נתונים משני מחקרים בשלב 3 להערכת Laquinimod מחקר ALLERGO (Assessment of Oral Laquinimod in Preventing Progression in Multiple Sclerosis) ו-BRAVO, שהוצגו במהלך הכנס ה-29 מטעם ה-European Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות שיעור ההתלקחויות והתקדמות מוגבלות במחקרי ALLERGO ו-BRAVO יחדיו והשוו את התקדמות המוגבלות בחולים עם ובלי התלקחויות. הם מסבירים כי במידה והתקדמות מוגבלות נבעה רק מהשפעות התלקחויות, אזי צפויה הייתה התקדמות רק באלו עם התלקחויות, אך לא כך היה.

ברבע מהחולים במחקר ALLERGO ו-BRAVO עם התקדמות מתועדת של המוגבלות במהלך המחקרים, לא תוארו התלקחויות. מכאן עולה כי הפתוגנזה של התקדמות מוגבלות והתקלחויות אינה בהכרח חולקת מסלול משותף.

הממצאים מאיסוף הנתונים תומכים בהשפעה של Laquinimod על מוגבלות בחולים עם התלקחויות ובאלו ללא התלקחויות. מכאן עולה כי ל- Laquinimod השפעה על דלקת והשפעה רחבה יותר על הפתולוגיה בבסיס המחלה, שאינה על-רקע דלקת.

במחקר שלישי, קבוצת חוקרים נפרדת הדגימה תוצאות שעלו בקנה אחד עם הנתונים הסטטיסטיים הקלאסיים, עם סבירות של 60% להפחתת התלקחויות בהיקף של מעל 30% עם טיפול ב- Laquinimod, עם השפעה גדולה יותר להפחתת התקדמות מוגבלות.

מתוך הכנס השנתי ה-29 מטעם ECTRIMS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה