נוירואימונולוגיה

מצבי תשישות לפני ניתוחים מעלים את הסיכון הניתוחי (J Am Coll Surg)

ממחקר פרוספקטיבי חדש עולה כי מדד HFS (Hopkins Frailty Score) עשוי לסייע בניבוי קדם-ניתוחי של החולים בסיכון הגבוה ביותר להתפתחות סיבוכים לאחר ניתוח. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of the American College of Surgery.

החוקרים התבססו על כלי מבוסס להערכה קדם-ניתוחית, מדד HFS, בשילוב עם שאלונים שחולקו לחולים, הערכה קלינית של התפקוד ובדיקות דם קדם-ניתוחיות שגרתיות, להערכת החולים שלושים ימים לאחר ניתוח כללי, אונקולוגי ואורולוגי.

מהנתונים עולה כי סיכון גבוה יותר לסיבוכים לאחר-ניתוח תוארו בחולים עם מדד המעיד על תשישות בינונית או תשישות  (יחס סיכויים של 2.07, p=0.036). מדדי HFS שהצביעו על הצטמקות או ירידה במשקל לפני הניתוח, כמו גם ערכי המוגלובין לפני הניתוח, זוהו כמנבאים מובהקים סטטיסטית של הסיבוכים שלושים ימים לאחר הניתוח. החוקרים לא זיהו הבדלים בין חולים שעברו פרוצדורות ניתוחיות זעיר-פולשניות בהשוואה לניתוחים פתוחים.

על-בסיס התוצאות הללו, החוקרים מאמינים כי מדד HFS עשוי לסייע בזיהוי קדם-ניתוחי של חולים בסיכון לסיבוכים לאחר ניתוח. עם זאת, החוקרים מכירים במגבלות המחקר, כולל גודל המדגם הקטן ומשך המעקב הקצר. בנוסף, לא נבחנה ההשפעה של התערבויות קדם-ניתוחיות על הסיכון.

הכלי הנ”ל עשוי לסייע למנתחים להעריך טוב יותר את הסיכון של המטופלים, ובסופו של דבר להתערב עוד לפני הניתוח במטרה לשפר את תוצאות ההתערבויות הניתוחיות.

J Am Coll Surg. 2013;217:665-671

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה