נוירואימונולוגיה

מטה-אנליזה: הטיפול ב-perampanel (פייקומפה) בחולי אפילפסיה עם התקפים חלקיים מפחית באופן מובהק את תדירות ההתקפים ( CNS Drugs)

ע”פ אנליזה חדשה מה-CNS Drugs הטיפול ב-perampanel (פייקומפה) בחולי אפילפסיה עם התקפים חלקיים (הקשורים לפגיעה מוחית בצד אחד בלבד) מפחית באופן מובהק את תדירות ההתקפים.

המחברים מציינים כי פראמפאנל היא התרופה הראשונה בקבוצת התרופות האנטי-אפילטפיות שאושרה כטיפול תומך במטופלים עם התקפים אפילפטיים חלקיים מעל גיל 12 . מחקרים מבוקרים שפורסמו כללו כמות מידגם קטנה ומטה-אנליזות כללו גם מחקרים מעטים מידי בכדי לאפשר קבלת תוצאות חד משמעיות לצורך הערכת הסבילות, היעילות והבטיחות של פרמפאנל. יש לכן לדעת המחברים צורך בביצוע מטה-אנליזה עם נתונים רחבים יותר ותכנון מתאים של המחקר.

מטרת האנליזה הנוכחית הייתה איפוא לסקור באופן שיטתי את היעילות והבטיחות של פראמפאנל בטיפול בהתקפי אפילפסיה חלקיים.

המחברים ביצעו חיפוש אחרי מאגרי מידע של מחקרים קלינים רנדומליים של פראמפאנל שפורסמו עד מרץ 2013 . התוצאות שלפיהן נעשה החיפוש כללו שיעורי תגובה של 50% , שיחרור מהתקפים, תופעות לוואי, ומקרים של הפסקת טיפול. בוצעה בהתאם מטה-אנליזה לחקור את התוצאות שנבחנו.  

המחברים מדווחים כי נמצאו 5 מחקרים קלינים רנודמליים שכללו ביחד 1,678 משתתפים. שיעור התגובה של 50% היה גבוה יותר באופן מובהק במטופלים שקיבלו 4,8 ו-12 מ”ג פראמפאנל בהשוואה לפלציבו, עם סיכוי יחסי לתגובה של פי  1.54 (בטווח שבין 1.11-2.13) , 1.8 (בטווח שבין 1.38-2.35) ו-1.72 (בטווח שבין 1.17-2.52), בהתאמה.

לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטי בין שיחרור מהתקפים בין 8 ל-12 מ”ג פראמפאנל ופלצבו. מבין חמשת תופעות הלוואי הנפוצות שנכללו, גם סחרחורת וישנוניות היו גבוהים יותר באופן מובהק סטטיסטי ב-8 מ”ג פראמפאנל, בעוד שסחרחורת הייתה קשורה באופן מובהק למינון של 12 מ”ג פראמפאנל. מקרים של הפסקת הטיפול בשל תופעות לוואי היו באופן מובהק גבוהים יותר במינונים של 8 ו-12 מ”ג פראמפאנל בהשוואה לפלציבו.  

החוקרים מסכמים כי שימוש בפראמפאנל גורם באופן מובהק להפחתה של תדירות ההתקפים בהתייחס לשיעור ה-50% המגיבים לטיפול בקרב המטופלים עם התקפי אפילפסיה חלקיים.

כמו כן, הם מוסיפים, פראמפאנל הוא טיפול הנסבל היטב במינון של 4 מ”ג ובאופן סביר במינונים של 8 ו-12 מ”ג.

הם ממליצים על עריכת מחקרי מעקב במטרה לחקור את האפקט ארוך הטווח ואת הבטיחות בניהול הטיפול באמצעות התרופה של סוגים נוספים של אפילפסיה.  

CNS Drugs. 2013 Aug 7.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה