נוירואימונולוגיה

ההשפעות של שתיית אלכוהול מופרזת בקרב צעירים (Alcohol Alcohol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בצעירים הנוהגים לשתות אלכוהול בכמות מופרזת (Binge Drinking) ניתן לזהות שינויים בפעילות העצבית המשתתפת בתהליכי קשב וזיכרון עבודה, העולה לאחר שנתיים של שתייה מופרזת. פעילות חריגה זו עשויה לשקף הפרעה בתפקוד מנגנונים נוירו-פיזיולוגיים וכן גיוס משאבים נוספים בכדי לאפשר ביצוע משימות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הפעילות המוחית בצעירים הנוהגים לשתות אלכוהול בכמות מופרזת במשך למעלה משנתיים.

מדגם המחקר כל 57 סטודנטים באוניברסיטאות (26 צעירים שנהגו לשתות אלכוהול בכמות מופרזת) ללא היסטוריה אישית או משפחתית של אלכוהוליזם או הפרעות פסיכופתולוגיות בקרובי משפחה מדרגה ראשונה. החוקרים תיעדו את פוטנציאלי ERP (Event-Related Potentials) בזמן שהמשתתפים ביצעו משימות שונות, תוך התמקדות במרכיב P3b.

אמפליטודת P3b הייתה גדולה יותר בצעירים שנהגו לשתות אלכוהול בכמות מופרזת, בהשוואה לביקורות תואמות בגיל בשתי נקודות הזמן, וההבדל היה בולט יותר לאחר שנתיים של שתייה מופרזת. האמפליטודה הגדולה יותר של P3b נקשרה עם התחלה מוקדמת יותר של שתיית אלכוהול סדירה ובכמות ותדירות גדולים יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי שתיית אלכוהול מופרזת בצעירים עשויה להשפיע על מנגנונים נוירו-פיזיולוגיים, בעלי חשיבות לתפקודי קשב וזיכרון עבודה.

Alcohol Alcohol. 2013;48(4):464-471

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה