נוירואימונולוגיה

פרויקט ייעודי להפחתת שיעור האשפוזים החוזרים (J Hosp Med)

בבתי חולים שלקחו חלק בפרויקט BOOST (Better Outcomes for Older adults through Safe Transitions) נרשמה ירידה אבסולוטית של 2% בשיעור האשפוזים החוזרים לאחר שנה אחת, בהשוואה לשיעורים שקדמו ליישום הפרויקט הנ”ל. ההשפעה הייתה מתונה אך עקבית עם תוצאות מחקרים דומים קודמים. עם זאת, התועלת הייתה שונה משמעותית בין אתרים שונים ולא כל המומחים משוכנעים בתועלת של הפרויקט.

החוקרים בחנו את ההשפעה של כלים שפותחו ממחקרים אקראיים ומבוקרים קודמים, מרביתם נערכו במרכז אקדמי יחיד או פותחו בעקבות המלצות של ועידות מומחים. הם הפיצו את הכלים למדגם ארצי של בתי חולים אוניברסיטאיים ולא-אוניברסיטאיים (11 אתרים). המדגם כלל בתי חולים שהתנדבו והיו מסוגלים להקים קבוצת השוואה ולדווח על התוצאות.

האתרים המשתתפים דיווחו על שיעור האשפוזים החוזרים ברמת היחידה. החוקרים לא דיווחו על מספר החולים שנכללו בהתערבות.

שיעור האשפוזים החוזרים לאחר 30 ימים ביחידות BOOST עמד על 14.7% לפני יישום הפרויקט ועל 12.7% לאחר 12 חודשים מהתחלת הפרויקט (p=0.010), עם ירידה יחסית של 13.6%. ביחידות ביקורת תואמות שלא השתתפו בפרויקט BOOST, שיעור האשפוזים החוזרים עמד על 14.0% בתקופה שקדמה להתערבות ועל 14.1% בתקופה שלאחר ההתערבות (P=0.831).

התועלת של הפרויקט השתנתה ממוסד למוסד. החוקרים מציעים כי ההבדל בתועלת של הפרויקט עשויה לנבוע מגורמים שונים, כולל הבדלים באימוץ ההמלצות או גורמים הקשורים לזמינות כוח אדם ליישום הפרויקט.

המחקר מדגיש את חשיבות מעורבות אינטנסיבית של מדריכים לעודד אחריות במרכזים רפואיים ולסייע בפתרון בעיות. החוקרים סבורים כי מחקרים נוספים יסייעו בהערכת התועלת של פרויקט BOOST.

J Hosp Med. Published online July 22, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה