נוירואימונולוגיה

התועלת של מדבקה עורית של חלבוני מייאלין בטיפול בטרשת נפוצה (JAMA Neurol.)

בכתב העת JAMA Neurology מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, טיפול במדבקה עורית של חלבוני מייאלין הביאה להפחתה משמעותית במדדים קליניים והדמייתיים של פעילות המחלה ונמצא טיפול בטוח ונסבל היטב.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להדגים את התועלת של טיפול באנטיגן ספציפי בחולים עם טרשת נפוצה. הם בחנו את הבטיחות והיעילות של מדבקה עורית של חלבוני מייאלין בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית.

החוקרים ערכו מחקר מבוקר-פלסבו, כפל-סמיות, בן שנה אחת. מדגם המחקר כלל 30 חולים בגילאי 18-55 שנים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית. הם בחנו את תוצאות הטיפול במדבקה עורית עם תערובת של שלושה חלבוני מייאלין, MBP85-99, MOG35-55 ו-PLP139-155.

מספר הנגעים שעברו האדרה עם גדוליניום לכל סריקה, הנפח הממוצע של נגעים שעברו האדרה ע”י גדוליניום, המספר המצטבר של נגעי T2 חדשים והשינוי בנפח נגעי T1 ו-T2 מתחילת המחקר ועד לתומו. מספר ההתלקחויות במהלך שנת המחקר לכל מטופל (שיעורי הישנות שנתיים), שיעור החולים ללא הישנות ושיעור החולים עם החמרה במוגבלות לאחר שלושה חודשים במדד EDSS (Expanded Disability Statue Scale) לאחר 12 חודשים.

כל החולים השלימו את המחקר. בהשוואה לפלסבו, הטיפול במדבקה עורית של חלבוני מייאלין (1 מ”ג) הובילה לירידה של 66.5% במספר הנגעים שלא עברו האדרה ע”י גדוליניום במהלך 12 חודשי המחקר. שיעורי ההישנות השנתיים בחולים שטופלו בתערובת של חלבוני מייאלין (1 מ”ג) הייתה נמוכה משמעותית בהשוואה לפלסבו (0.43 לעומת 1.4, p=0.007). הטיפול במדבקה עורית של חלבוני מייאלין נסבלה היטב ולא דווח על תופעות לוואי חמורות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי המדבקה העורית הביאה לשיפור משמעותי בתסמינים הקליניים ובממצאים בבדיקות הדמיה בתהודה מגנטית בחולים עם טרשת נפוצה.

JAMA Neurol. 2013;():1-6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה