נוירואימונולוגיה

אבחנה מוקדמת של PML עם טיפול ב-Natalizumab מביאה לשיפור תוצאות הטיפול בחולים (מתוך הכנס השנתי ה-65 מטעם ה-AAN)

אבחנה מוקדמת של PML (Progressive Multofocal Leukoencephalopathy) על-רקע טיפול ב- Natalizumab (טייסברי) לפני הופעת תסמינים, עשויה להביא לשיפור שיעורי ההישרדות ולהפחית את המוגבלות של החולים, כך עולה מתוצאות מחקר רטרוספקטיבי.

ממצאי המחקר צפויים להתפרסם במהלך הכנס השנתי ה-65 מטעם ה-American Academy of Neurology ומהן עולה כי ניתן לצמצם את ההשלכות של PML על-רקע הטיפול התרופתי באמצעות זיהוי מוקדם של המחלה.

החוקרים מאמינים כי לנתונים המוקדמים יש חשיבות רבה, אך הם אינם מספיקים בכדי לכלול המלצה זו בתווית המצורפת לטיפול או לעדכן את ההמלצות לניטור שגרתי אחר חולים המטופלים בתרופה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את התוצאות ב-319 מקרים שלא PML על-רקע טיפול ב- Natalizumab.

בעת האבחנה, 21 חולים היו א-תסמיניים, עם אבחנה על-סמך בדיקת MRI ונוזל שדרה חיובי לנגיף JC Virus. גיל החולים הממוצע עמד על 45.1 שנים, 66.7% היו נשים והם נחשפו ל-38 מינוני Natalizumab (חציון). ידוע כי בחולים חיוביים לנוגדנים כנגד JC Virus קיים סיכון מוגבר ל-PML. יתר 298 החולים היו תסמיניים בעת האבחנה. הגיל הממוצע של חולים אלו עמד על 45.8 שנים, 70.5% היו נשים, והם קיבלו 38 מינונים של Natalizumab (חציון).

במקרים א-תסמיניים ותסמיניים, נגעי PML בבדיקת MRI הופיעו באונה אחת ב-76% ו-36% מהחולים, במספר אונות ב-14% ו-25% מהחולים והיו נרחבים ב-10% ו-39% מהחולים, בהתאמה.

בשתי הקבוצות נגעים רבים הופיעו באונות הפרונטאליות. 10 מבין 21 חולים א-תסמיניים בעת האבחנה סבלו מתסמינים לאחר 13.8 שבועות מהאבחנה; בחמישה מהחולים הללו זוהו חסרים קוגניטיביים ו/או שינויים התנהגותיים.

בחולים שהיו א-תסמיניים בעת האבחנה מדד המוגבלות הממוצע לפי סולם KPS (Karnofsky Performance Scale) עמד על 67, בעוד שבאלו עם תסמינים בעת האבחנה המדד היה 54.

מדד KPS של 70 מעיד כי החולה מסוגל לטפל בעצמו, אך ייתכן ואינו מסוגל לבצע פעילויות רגילות או עבודה פעילה. מדד KPS של 50 מעיד כי החולה נדרש לסיוע משמעותי וטיפול רפואי תדיר. מדד נמוך מ-50 מעיד כי החולה אינו מסוג לטפל בעצמו ונדרש לטיפול מוסדי או מקביל לכך.

שנה לאחר אבחנת PML, מדד KPS הממוצע בקבוצת החולים הא-תסמיניים בעת האבחנה עמד על 70, בהשוואה למדד של 47 בחולים שהיו תסמיניים בעת האבחנה.

החוקרים מדווחים כי נכון ל-1 בינואר, 2013, כל החולים הא-תסמיניים בעת האבחנה שרדו, זאת בהשוואה ל-77% מהחולים עם תסמינים בעת האבחנה.

מהמחקר עולה כי יש חשיבות לניטור תקופתי עם בדיקות MRI של המוח בחולים המטופלים ב- Natalizumab , בין אם מציגים תסמינים של PML ובין אם לאו.

מתוך הכנס השנתי ה-65 מטעם ה-AAN

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה