נוירואימונולוגיה

מה בין חסר וויטמין D ובין הסיכון למחלות ריאומטיות? (Curr Opin Rheumatol.)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי חסר וויטמין D הינו גורם אפשרי חשוב בהתפתחות מחלות ריאומטיות אוטואימוניות והחמרת המחלה לאחר הופעתה.

לדברי החוקרים, לוויטמין D חשיבות במצבים נוספים מעבר למשק הסידן ובריאות העצם. נראה כי לוויטמין D השפעות משמעותיות על מערכת החיסון, ולכן תורם לפתוגנזה של מחלות אוטואימוניות. הסקירה הנוכחית בוחנת את העדויות העדכניות באשר להשפעות של וויטמין D על מחלות ריאומטיות המתווכות ע”י פעילות מערכת החיסון.

רמות נמוכות של וויטמין D מתועדות לעיתים קרובות בחולים עם מחלות ריאומטיות דלקתיות, כאשר בחלק מהמקרים אף קיים קשר עם פעילות המחלה. וויטמין D פועל על מספר תאים המעורבים במערכת החיסון הטבעית והנרכשת, וכך עשוי להשפיע על מעבר האותות מכיוון Th17 ו-Th1 לכיוון Th2 ו-Tregs. לפיכך, חסר וויטמין D עשוי לעודד התפתחות מחלות אוטואימוניות. חסרות עדויות ישירות באשר למנגנון האפשרי להתפתחות מחלות מסוימות.

לסיכום, מהנתונים עולה כי חסר וויטמין D עשוי להוות גורם חשוב במחלות ריאומטיות אוטואימוניות, הן בהתפתחות המחלה והן בהחמרה במחלות לאחר הופעתן. החוקרים מדגישים כי מדובר במצב הניתן לטיפול ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

Curr Opin Rheumatol. 2013;25(2):184-191

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה