נוירואימונולוגיה

שימוש בקנאביס ודיכאון – מחקר אורך על עוקבה לאומית של צעירים שבדים (BMC)

מריחואנה רפואית


סיכום המחקר באדיבות סטארגומים www.stargumim.co.il .


ע”פ מחקר מהב-BMC לא נמצאה עדות לסיכון מוגבר ללקות בדכאון בקרב משתמשי קנאביס.


ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות התרבות העדויות על הקשר שבין קנאביס ותוצאות פסיכוטיות עדיין לא ברור האם הדבר נוגע גם לדיכאון. מטרתם במחקר זה הייתה להעריך את הסיכון לדיכאון ותוצאות אפקטיביות אחרות גדל בקרב משתמשי קנאביס.

המחקר תוכנן כמחקר עוקבה הכולל 45,087 גברים שבדיים עם נתונים אודות שימוש בקנאביס בגילאים 18-20. אבחוני הפרעה חד-קוטבית, הפרעה דו-קוטבית, פסיכוזה אפקטיבית, והפרעה סכיזו-אפקטיבית זוהו מתוך רשומות טיפול בחולים מאושפזים על פני תקופת מעקב בת 35 שנים. נעשה שימוש במודל הסיכון הפרופורציונלי של Cox על מנת להעריך את יחס הסיכון (HR) לפתח הפרעות אלו ביחס לחשיפה לקנאביס.

נמצא כי  רק לנבדקים עם השימוש הגבוה ביותר בקנאביס היה יחס סיכון גולמי מוגבר ללקות בדיכאון (יחס סיכון 1.5, רווח בר-סמך 95%, 1.0-2.2), אולם הקשר נעלם לאחר התאמות לגורמי סיכון נוספים. היה קשר מדורג חזק בין שימוש בקנאביס להפרעה סכיזו-אפקטיבית, אפילו לאחר בקרת גורמי סיכון נוספים, למרות שהמספרים היו קטנים (יחס סיכון 7.4, רווח בר-סמך 95%, 1.0-54.3).

מסקנה החוקרים היא כי  לא נמצאו ראיות לסיכון מוגבר ללקות בדיכאון בקרב אלו המשתמשים בקנאביס. עם זאת המימצאים הנוגעים לסיכון מוגבר ללקות בהפרעה סכיזו-אקטיבית תואמים ממצאים קודמים על הקשר בין שימוש בקנאביס ופסיכוזה.

BMC Psychiatry. 2012;12(112)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה