נוירואימונולוגיה

מנהל התרופות והמזון האמריקאי קורא להגברת המגבלות על הידרוקודון (מתוך הודעת פאנל מטעם ה-FDA)

במידה ומנהל התרופות והמזון האמריקאי יקבל את ההמלצות של פאנל מומחים מטעמו, ייתכן כי בקרוב מתן מרשם לתרופות המכילות הידרוקודון בשילוב עם משככי כאבים אחרים יהיה נתון לדרישות קפדניות יותר.

ועידת ה-Drug Safety and Risk Management Advisory מטעם מנהל התרופות והמזון האמריקאי הצביעה ברוב של 19 לעומת 10 לטובת סיווג מחדש של תכשירים המכילים הידרוקודון מסיווג Schedule III לפי ה-Controlled Substances לסיווג Schedule II.

במשך יומיים, הפאנל הקשיב לעדויות בעד ונגד הסיווג מחדש, כאשר אלו שתמכו הדגישו את פוטנציאל ההתמכרות והתלות, ואילו אלו שיצאו כנגד הזהירו כי מיליוני חולים הנדרשים לטיפול תרופתי להקלה על כאב יסבלו מהגבלת השימוש בתרופות אלו.

ההצבעה שולחת מסר ברור לרופאים ולציבור באשר לפוטנציאל ההתמכרות לתכשירים משולבים המכילים הידרוקודון. מספר חברי פאנל ציינו את העובדה כי שיעורי התמותה עקב מינון-יתר של הידרוקודון גדלו פי שלוש במהלך עשרים השנים האחרונות.

מתנגדים לשינוי הסיווג טענו כי אין החלטה אחת נכונה בנושא. הם מאמינים כי התוצאה הסופית תהיה הגדלת מתן המרשמים לתרופות אחרות להן פוטנציאל התמכרות גדול עוד יותר, ובסופו של דבר עשויות להביא לסיכון גדול עוד יותר, במקום הפחתת הסיכון לנזקים, עם הגדלת השימוש הלא-חוקי באופיאטים.

עוד סיבוך אפשרי להחלטה הנ”ל נוגע לכך שחלק מהחולים יפסיקו באופן חד את הטיפול התרופתי, כאשר ידוע כי להפסקה חדה של טיפול באופיאטים השלכות שעשויות להיות משמעותיות.

מתוך הודעת פאנל מטעם ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה