נוירואימונולוגיה

חשיבות נוכחות כספית במאכלי ים (Environ Health Perspect)

מתוצאות מחקר חדש עולה וריאביליות רבה בכמות הכספית המצויה במאכלי ים, עם השלכות רבות על בריאות הציבור ופרסום קווים מנחים בנושא. הערכת הסיכון מסדרות נתונים קטנות אינה משקפת את המידע המצטבר הזמין אודות ריכוזי כספית במאכלי ים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כספית הינה מתכת רעילה המהווה סיכון בריאותי דרך צריכת דגים. מקור מרכזי לאי-ודאות בהערכת חשיפה מזיקה נובע מחוסר הבנת חשיבות ריכוזי כספית במאכלי ים. כעת ביקשו החוקרים לבחון את הדפוס, הוריאביליות ופערי הידע בנוגע לכפית במאכלי ים נפוצים בארצות הברית, ולהשוות את ריכוז הכספית במאכלי ים במאגר הנתונים הנוכחי אל מול מאגרי נתונים ששימשו להערכות החשיפה והמלצות על צריכה.

החוקרים יצרו מאגר נתונים של ריכוזי כספית בדגים וצדפות הנפוצים בשווקים בארצות הברית. הם חישבו את ריכוז הכספית הממוצע במאכלי ים, התאם לדיווחים ממחקרים פרטניים, תוך התייחסות לגודל המדגם. הם גם השוו את תוצאות מאגר הנתונים אל מול תוכניות פדראליות.

מהתוצאות עולה כי קיימת וריאביליות רבה בריכוז הכספית הממוצע בכל מאכל ים בין המחקרים, עם שונות שנעה בהיקף של פי 0.3-2.4. בדגים מחוות דגים לרוב ריכוז כספית נמוך יותר מדגים מהטבע, בעוד שבמאכלי ים מהטבע ריכוז גבוה פי 2-12, בתלות במאכל הים. עם זאת, דגים מחוות דגים לא נבחנו במחקרים רבים, כמו מאכלי ים ספציפיים וייבוא מאכלי ים מאסיה ודרום אמריקה. לסיום, החוקרים זיהו הבדלים גדולים בין ריכוז הכספית הממוצע במאגר הנתונים שלהם ובין הערכות מנהל התרופות והמזון האמריקאי במרבית מאכלי הים שנבחנו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לשונות הרבה בריכוז הכספית במאכלי ים נפוצים עשויה להשפיע רבות על בריאות הציבור.

Environ Health Perspect. 2012;120(11):1512-1519

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה