נוירואימונולוגיה

מהו היקף הפעילות הגופנית האופטימאלי לשיפור הבריאות הנפשית? (Prev Med.)

מאחד המחקרים הגדולים ביותר עד כה להערכת הקשר בין פעילות גופנית ומצוקה פסיכולוגית עולה כי ההיקף האופטימאלי של פעילות גופנית לשיפור הבריאות הנפשית נע בין 2.5 עד 7.5 שעות פעילות בשבוע. עם זאת, ממחקר החתך התצפיתי עולה גם כי באלו המקפידים על פעילות גופנית למעלה מ-7.5 שעות בשבוע חלה ירידה בבריאות הנפשית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע שנדרשות 150 דקות פעילות בשבוע לשיפור בריאות הלב וכלי הדם ולהפחית את הסיכון לסוכרת, ודרושה פעילות רבה יותר להפחת משקל. למרות זאת, אין נתונים ברורים באשר להיקף הפעילות הגופנית הנדרשת לבריאות נפשית.

המחקר הנוכחי, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Preventive Medicine כלל נתונים אודות הפעילות הגופנית והבריאות הנפשית של 7674 מבוגרים מסקר HINTS (Health Information National Trends Survey).

הבריאות הנפשית נבחנה על-סמך שאלון HINTS, הכולל שאלות באשר למצוקה פסיכולוגית, דיכאון וחרדה במהלך שלושים הימים האחרונים. המשתתפים התבקשו גם לדוח על תדירות ומשך ההשתתפות בפעילות גופנית שהביאו לעליה בנשימה.

החוקרים בחנו גם את הקשר בין הבריאות הנפשית ובין משתנים אחרים, דוגמת גיל, תעסוקה, מצב משפחתי, השכלה, הכנסה, פעילות גופנית וגזע ומוצא אתני.

החוקרים מצאו כי במשתתפים שעסקו בפעילות גופנית בהיקף של 2.5-7.5 שעות בשבוע, הסיכוי לבריאות נפשית טובה יותר היה גבוה פי 1.39, בהשוואה לאלו שהתאמנו בהיקף קטן או גדול יותר.

גיל מתקדם, השכלה על-תיכונית, הכנסה מעל 50,000 דולרים בשנה ובריאות גופנית טובה יותר נקשרו כולם עם בריאות נפשית טובה יותר.

החוקרים מכירים במגבלות המחקר, אך מאמינים כי הממצאים תומכים בתועלת של פעילות גופנית על הבריאות הנפשית הם מסכמים וכותבים כי למרות שלמחקר מגבלות ברורות, עולות שאלות מעניינות בנוגע להיקף האופטימאלי של פעילות גופנית, הנדרש לבריאות נפשית תקינה וההשפעה של פעילות גופנית מופרזת על תסמיני דיכאון וחרדה.

Prev Med. Published online September 7, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה