נוירואימונולוגיה

חברת טבע מציגה נתונים חיוביים למשטר טיפול חלופי בקופקסון בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית (מתוך הודעת חברת טבע)

חברת טבע הודיעה על נתונים ממחקר GALA (Glatiramer Acetate Low-frequency Administration) בשלב III, שנועד להעריך משטר טיפול חליפי ב-Glatiramer (קופקסון) בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית.

המחקר ארך שנה אחת וכלל למעלה מ-1,400 חולים שנבדקו במטרה לבחון את היעילות, הבטיחות והסבילות של טיפול במינון 40 מ”ג למ”ל בזריקה, שניתן שלוש פעמים בשבוע, בהשוואה לפלסבו. כיום, קופקסון  משווק במינונים יומיים של 20 מ”ג למ”ל. התוצא העיקרי של המחקר היה מספר ההתלקחויות המאושרות במהלך 12 חודשים.

קופקסון במינון 40 מ”ג למ”ל הפחית את שיעור ההתקפים השנתי בהיקף של 34.4% (p<0.0001) בהשוואה לפלסבו. כמו כן, נרשמה ירידה יחסית של 34.4% במספר נגעי T2 החדשים והגדלים וירידה יחסית של 44.8% במספר המצטבר של נגעים העוברים האדרה ע”י גדוליניום (p<0.0001) בחולים שטופלו בקופקסון, בהשוואה לפלסבו.

שיערי הפסקת הטיפול היו דומים בשתי הקבוצות וכך גם השכיחות הכוללת של תופעות לוואי. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו תגובות באתר הזריקה, כאבי ראש ונזופרינגיטיס.

מהחברה נמסר כי התוצאות מוכיחות כי זריקות קופקסון במינון 40 מ”ג למ”ל, שלוש פעמים בשבוע, עשויות לשמש כגישה טיפולית חלופית בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, ומציעה מתן מינונים גבוהים יותר של קופקסון בתדירות נמוכה יותר, במטרה לשפר את החוויה של המטופל, ללא פגיעה ביעילות או בבטיחות של הטיפול.

מתוך הודעת חברת טבע

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה