נוירואימונולוגיה

האם מיגרנה נפוצה יותר בקרב נוירולוגים? (Headache)

כאב ראש מיגרנה

ממחקר חדש עולות עדויות נוספות לפיהן מיגרנה נפוצה יותר בקרב נוירולוגים, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. ממצאי המחקר שכללו נוירולוגים מנורבגיה מצטרפים לממצאים ממספר מדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה, גרמניה, איטליה, ספרד, טיוואן ובריטניה, שהדגימו שכיחות מוגברת של מיגרנה בקרב נוירולוגים.

מבין 384 הנוירולוגים שהיו הרשומים באיגוד הרפואה בנורבגיה, נכון ל-19 במרץ, 2010, 245 נוירולוגים (63.8%) השיבו על סקר בנושא מיגרנה, כולל 151 גברים (בגיל ממוצע של 58.4 שנים) ו-92 נשים (בגיל ממוצע של 48.6 שנים). שני משיבים לא ציינו את גילם.

95 משתתפים (39%) דיווחו על אירוע אאורה של מיגרנה, ו-86 (35%) דיווחו כי סבלו מכאבי ראש עקב מיגרנה.

השכיחות הכוללת של התקפי מיגרנה, לאחר תיקון לגיל ומין עמדה על 26.3% לאחר שנה אחת שכיחות גבוהה בלמעלה מכפליים מזו הנפוצה באוכלוסייה הכללית בנורבגיה (13.2%).

באוכלוסיות סקנדינביות אחרות, השכיחות של מיגרנה נעה סביב 11%-15%. באירופאים נעה סביב 15% וברחבי העולם השכיחות של מיגרנה נעה סביב 11%.

70% מהנוירולוגים שנשאלו האמינו כי מיגרנה אינה מאובחנת דיו ו-68% סברו כי לא טופלה באופן מספק, למרות זאת פחות ממחצית מהנוירולוגים דיווחו כי נטלו הטריפטאנים לטיפול בכאב המיגרנה שלהם; מרביתם נטלו תרופות הנמכרות ללא מרשם רופא.

מדוע קיימת שכיחות מוגברת בקרב נוירולוגים? ניתן רק לשער את הגורמים לכך. ייתכן כי נוירולוגים מועדים יותר בשל אופי העבודה; או שהם מודעים יותר לתסמינים, עוד ייתכן כי בעקבות התקפי מיגרנה הם בחרו בתחום הנוירולוגיה.

Headache. Published online July 23, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה