נוירואימונולוגיה

טיפול ב-Interferon Beta בחולי טרשת נפוצה עשוי להחמיר מיגרנה (Headache)

כאב ראש מיגרנה

בחולים עם טרשת נפוצה הסובלים ממיגרנה, טיפול ב-Interferon Beta עשוי להביא לעליה משמעותית בחומרה ובתדירות כאבי ראש, כך מדווחים חוקרים מאיטליה במאמר חדש שפורסם בכתב העת Headache. מנגד, ל-Natalizumab (טייסברי) אין השפעה דומה.

לדברי החוקרים, למרות שכיחותה והשפעה הרבה, לעיתים קרובות מיגרנה אינה מאובחנת ואינה מטופלת בחולים עם טרשת נפוצה. יתרה מזאת, לעיתים קרובות מחלות רקע מלוות בהתקדמות מהירה יותר של מוגבלות ופגיעה באיכות החיים הבריאותית. לפיכך, הערכה וטיפול במיגרנה בחולים עם טרשת נפוצה עשויה לסייע רבות בשיפור הטיפול בטרשת נפוצה.

כיום ישנן מספר תרופות זמינות לטיפול בטרשת נפוצה בעלות יעילות דומה או עדיפה בהשוואה ל-Interferon Beta, כולל Natalizumab.

להערכת ההשפעה על חולים עם טרשת נפוצה הסובלים גם ממיגרנה, החוקרים ערכו את המחקר שכלל 63 חולים כאלו שטופלו ב-Interferon Beta, כולל 33 שהחליפו לטיפול ב-Natalizumab.

בחולים בהם הוחלף הטיפול ל-Natalizumab נרשמה ירידה משמעותית בתדירות מיגרנה (מ-8.4 ל-5.1 ימים בחודש) ובמדד Migraine Disability Assessment Scale Score נרשמה ירידה מ-14.2 ל-10.5. לא תוארו שינויים משמעותיים באלו שהמשיכו בטיפול ב-Interferon Beta.

החוקרים מודים כי למחקר מדגם קטן, עם משך טיפול שונה ושימוש משתנה בתרופות בשלבים שונים של טרשת נפוצה כל אלו עשויים היו להשפיע על התוצאות.

אמנם דרושים מחקרים נוספים בנושא, אך החוקרים מסכמים וכתבים כי טיפול ב-Interferon Beta עשוי להחמיר מיגרנה ולקחת בחשבון נוכחות מיגרנה בחולים עם טרשת נפוצה, במטרה להימנע מהחמרת כאבי הראש ופגיעה באיכות החיים של החולים.

Headache 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה